خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی زنجان آماده ارائه مشاوره در زمینه کاهش استرس و اضطراب همشهریان در مواقع بحرانی و استرس‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا به‌ صورت رایگان است.

استرس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل بهزیستی استان زنجان  گفت: خط ۱۴۸۰ در همه شهرستان‌ها و روستاهای استان قابل‌دسترسی است و این خط در خصوص مسائل مختلف ازجمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج و ... به افراد مشاوره ارائه می‌دهد.

محمد محمدی قیداری افزود: در حال حاضر این خط به‌صورت اختصاصی در مورد مشکلات روان‌شناختی مثل استرس و اضطراب درزمینهٔ ویروس کووید ۱۹  مشاوره و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کند.

این مسئول ادامه داد: باشیوع کرونا ویروس در کشور شاهد افزایش اضطراب و تنش‌های روانی در بین  عموم هستیم که در همین راستا مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان زنجان از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده پاسخگویی به تلفن همشهریان هستند.

وی اظهار کرد: بر این اساس در کنار مراقبت‌های بهداشتی برای حفاظت از سلامت جسمی، حفظ آرامش و مدیریت استرس در برابر بحران ایجادشده توسط این ویروس نیز بسیار مهم است.

محمدی افزود: با افزایش شیوع بیماری کروناویروس استرس و نگرانی نیز در افراد افزایش‌یافته است به‌طوری‌که این افراد در مورد خود، خانواده، سالمندان و فرزندان خود احساس نگرانی زیادی را می‌کنند.

وی بیان کرد: مشاوران و روانشناسان خط صدای مشاوره، به افراد اطلاعات پزشکی ارائه نمی‌دهند، اما سعی می‌کنند اضطراب و نگرانی آن‌ها را کنترل کنند.  

به گفته این مسئول، رعایت تکنیک‌های رفع استرس، افزایش اطلاعات فردی، ارتقای سواد رسانه‌ای و کنترل هیجانات فردی در این ایام  باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

بر اساس آخرین اطلاعات اعلام‌شده از ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تا روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند تعداد کل مبتلایان قطعی آن در ایران به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر، قربانیان ۷۷ نفر و بهبودیافتگان به ۴۳۵ نفر می‌رسد.

کد خبر 489452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha