مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
۰ نفر

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان گفت: در پی نگرانی از شیوع ویروس کرونا در کرمان و ضرورت رعایت بیشتر نکات بهداشتی از سوی شهروندان و همزمان با سنت نوروزی خانه‌تکانی، مصرف آب نسبت به ماه قبل نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مصرف آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «غلامرضا زین‌الدینی» افزود: مصرف آب توسط شهروندان به صورت چشمگیر و بی‌سابقه‌ای افزایش یافته؛ در حالی که ظرفیت شبکه حجم مشخصی دارد.

او بیان کرد: گرچه در پیک مصرف تابستان قرار نداریم و انتظار می‌رود مشکلی از نظر تامین آب آشامیدنی به وجود نیاید، اما به دلیل افزایش مصرف شهروندان و در پی شیوع کرونا مصرف آب به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است، به‌گونه‌ای که با تمام ظرفیت ایستگاه‌های پمپاژ آب مخازن به درون شبکه توزیع پمپاژ می‌شود.

مدیریت آبفای شهرستان کرمان بیان کرد: در صورتی که شهروندان توصیه‌های بهداشتی را در حد متعارف و منطقی انجام و همزمان مدیریت مصرف را نیز مورد توجه قرار دهند، مشکلی در تامین آب آشامیدنی ایجاد نمی‌شود.

او ادامه داد: شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیرضروری فعلا خودداری کنند تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تست کرونا ۱۰ نفر در استان تا روز گذشته ۱۳ اسفند مثبت شده است.

کد خبر 489450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha