چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

مدیر اداره بندرها و دریانوردی شهید باهنر از افزایش ۲۳ درصدی جابه‌جایی کالا از ابتدای سال جاری تاکنون در بندرهای شرق هرمزگان خبر داد.

حمل و نقل دریایی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمدحسینی افزود: در مدت ۱۱ ماهه امسال، یک‌میلیون و ۹۲۳ هزار و ۱۳۷ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بندرها شرق استان هرمزگان تخلیه وبارگیری شد.

وی بیان کرد: در این مدت ۹۶۱ هزار و ۶۳۴ تن کالای غیرنفتی با افزایش ۱۶ درصدی و ۹۳ هزار و ۶۱۶ تن فرآورده نفتی با افزایش ۱۴۷ درصدی به خارج از کشور صادرشده است.

این مسئول اظهار کرد: ۴۴ هزار و ۵۹۸ تن از صادرات کالای غیرنفتی به کشورهای حوزه خلیج‌فارس بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۹ درصدی داشته است.

وی حمل‌ونقل کالا را به‌وسیله کانتینر یکی از موارد مهم در دستور کار برشمرد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه امسال، ۲۷ هزار و ۴۶۹ تی. ای. یو کانتینر در بندر شهید باهنر جابه‌جاشده است.

مدیر اداره بندرها و دریانوردی شهید باهنر یادآور شد: محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی، معدنی، پروتئینی و ساختمانی ازجمله کالاهای است که از طریق بندرها شرق هرمزگان به کشورهای هدف صادر می‌شود.

سفر دریایی بیش از ۳ میلیون مسافر از بندرها شرق هرمزگان

محمد حسینی به میزان سفرهای دریایی در مدت یادشده اشاره کرد و گفت: ۳ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۹۲۱ نفر مسافر از بندرها شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز جابه‌جاشده‌اند که رشد ۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

مدیر بندر شهید باهنر افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۴ هزار و ۲۶۳ مسافر در مسیرهای دریایی بین بندر شهید باهنر و کشورهای حوزه خلیج‌فارس جابه‌جاشده است.

بندرها شهید باهنر، شهید حقانی، هرمز، تیاب، سیریک و جاسک در زیرمجموعه اداره بندرها و دریانوردی شهید باهنر و بندرها شرق استان هرمزگان قرار دارند که بیشتر فعالیت‌های تجاری از طریق بندرها شهید باهنر، تیاب و جاسک صورت می‌گیرد.

بندر شهید باهنر از بندرها چندمنظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است.

موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج‌فارس، اتصال به راه‌های بین‌المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزیره‌ها و بندرهای تجاری خلیج‌فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصربه‌فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.  

ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۲ متر در زمان جزر کامل بوده که پس از بندرهای شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بندرها کشور داراست.

کد خبر 489431

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha