بیش از ۳۱ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ به فهرست فوق‌پولدارهای دارای دست‌کم ۳۰ میلیون دلار ثروت شخصی افزوده شد و آمار جهانی این گروه به ۵۱۳ هزار نفر رسید.

خودرو از جنس طلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، افزایش شش درصدی آمار افراد فوق‌پولدار دنیا در سال ۲۰۱۹ در حالی رقم خورد که روند رشد اقتصادی در جهان کاهشی بود اما لحظه به لحظه بر ارزش سهام و دارایی‌های شخصی این گروه افزوده شد تا دست‌کم ۳۱ هزار نفر دیگر هم به باشگاه فوق‌پولدارها در دنیا بپیوندند.

به این ترتیب، جمعیت ۵۱۳ هزار و ۲۴۴ نفری باشگاه فوق‌پولدارهای جهان از جمعیت کشورهایی چون ایسلند، مالت و بلیز فراتر رفت و این گروه اگر همین امروز دور هم جمع شوند، می‌توانند یک کشور مستقل با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت تشکیل دهند. برآورد می‌شود تا سال ۲۰۲۴ تعداد اعضای این گروه فوق‌پولدار با ۲۷ درصد رشد به بیش از ۶۵۰ هزار نفر برسد و بیشترین اعضای تازه آن هم از کشورهای هند، مصر، ویتنام، چین و اندونزی خواهند بود.

اگر همه میلیونرهای دنیا (افراد دارای ثروت شخصی دست‌کم یک میلیون دلار) در سال ۲۰۲۰ یک‌جا جمع شوند، آمارشان به حدود ۵۰ میلیون نفر می‌رسد؛ حدود سه میلیون نفر بیش از جمعیت اسپانیا. این آمار سال گذشته میلادی ۴۶.۹ میلیون نفر بود. از حدود ۵۱۳ هزار عضو باشگاه ۳۰+ میلیون دلاری‌ها، حدود نیمی از آنها یعنی ۲۴۰۵۷۵ نفر در آمریکا زندگی می‌کنند. چین با داشتن ۶۱۵۸۷ میلیونر و آلمان با داشتن ۲۳۰۷۸ میلیونر در رده‌های دوم و سوم هستند.

فرانسه، ژاپن، بریتانیا، ایتالیا، کانادا، روسیه و سوئیس در رده‌های چهار تا ۱۰ این فهرست ایستاده‌اند و هند در رده ۱۲ است. نکته عجیب اینکه در کشور آفریقایی کنیا ۴۰ نفر با ثروت شخصی بیش از ۳۰ میلیون دلار زندگی می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود در پنج سال آینده قاره‌های آسیا و آفریقا بیشترین تعداد میلیونر را تولید کنند و هند که سال گذشته ۵۹۸۶ میلیونر داشته، تا ۲۰۲۵ حدود ۷۶ درصد به این تعداد خواهد افزود.

کد خبر 489358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha