معاون درمان وزارت بهداشت در واکنش به تعطیلی مطب‌های پزشکان در پی شیوع کرونا در ایران، بخشنامه‌ای صادر و این کار را تخلف اعلام کرد و درخصوص نوروز و بحران احتمالی آینده نیز دستورهایی را صادر کرد.

مطب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی بخشنامه‌ای از همراهی و مساعی دانشگاه‌ها و مراکز درمانی، در خصوص پذیرش و انجام اقدامات پیشگیری و تشخیصی و درمانی بیماران مشکوک به کرونا قدردانی و تقدیر کرد. 

جان بابایی در این بخشنامه تاکید کرده است: با توجه به اهمیت موضوع و وضعیت موجود، کلیه موسسات پزشکی و واحدهای درمانی ازجمله درمانگاه‌ها مطابق با ساعات فعالیت مندرج در پروانه بهره‌برداری و مطب پزشکان بر اساس ساعات اعلامی به سازمان نظام پزشکی و معاونت درمان آن دانشگاه طبق روال جاری فعالیت کنند و هرگونه تعطیلی موسسات پزشکی و مطب پزشکان تخلف محسوب می‌شود.

در ادامه این بخشنامه بیان شده است که کلیه متخصصین عفونی، داخلی و پزشکان عمومی از تعطیلی مطب خودداری و در ایام تعطیلات نوروز نیز هماهنگی‌های لازم را جهت زمانبندی با دانشگاه‌های علوم پزشکی به عمل آورند.

همچنین شاغلان حرف پزشکی و وابسته ضمن رعایت پروتکل‌های اعلامی مکلفند در مواقعی که به منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیر یا هنگام بروز بحران که از سوی نظام پزشکی یا مراجع قانونی اعلام می‌شود، همکاری لازم را انجام دهند.

کد خبر 489290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    پروانه طبابت اين نوع پزشكان را براي هميشه باطل كنيد مگر اينكه با اينطور تخلفات تعارف داشته باشيد