مدیرعامل مترو تهران از افتتاح ۴ ایستگاه مترو و ۲ ورودی ایستگاه‌های مهدیه و نواب در نیمه اول سال ۹۹ خبر داد و گفت: این اقدام در صورتی محقق می‌شود که بانک آینده پس از ۷ ماه، ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را که به صورت غیرقانونی نزد خود نگه داشته، آزاد کند.

قطار مترو

به گزارش همشهری آنلاین، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران از افتتاح  ۴ ایستگاه مترو تهران در نیمه اول سال ۹۹ در صورت تأمین منابع مالی خبر داد و با اشاره به اینکه متاسفانه اوراق مشارکت یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی مربوط به سال ۹۷ برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران در پایان تیر ماه سال ۹۸ منتشر شد، عنوان کرد: این در حالی است که تنها ۱۹۰ میلیارد تومان از این اوراق مشارکت که مربوط به بانک صنعت و معدن است به دست ما رسیده است که آن نیز در مهر ماه جاری هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۱۰ میلیارد تومان باقیمانده مربوط به بانک آینده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود آن که شهرداری تهران وثیقه لازم را تامین کرده است اما با وجود گذشت ۷ ماه، همکاری لازم از سوی بانک آینده برای آزاد شدن ۹۱۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مربوط به شهرداری وجود ندارد بنابراین این مبلغ به صورت غیرقانونی در بانک آینده باقی مانده است.

علی امام افزود: در نتیجه شرکت مترو اکنون هم ناچار به پرداخت سود ۳ ماهه به حساب خریداران اوراق مشارکت است و هم سهم ۵۰ درصدی دولت را از این اوراق پرداخت می‌کند.

وی تاکید کرد: در صورت آزاد شدن این مبلغ توسط بانک آینده، می‌توانستیم حداقل ۳ ایستگاه دیگر در سال جاری به افتتاح و بهره‌برداری برسانیم. همچنین ورودی ۲ ایستگاه نواب و مهدیه نیز به علت کمبود منابع مالی به تاخیر افتاده است.

مدیرعامل شرکت مترو اظهار کرد: با توجه به اینکه در پایان سال جاری مبلغ دیگری در اختیار شرکت مترو قرار نمی‌گیرد، آزاد شدن ۹۱۰ میلیارد تومان توسط بانک آینده می‌تواند به افتتاح و بهره‌برداری حداقل ۴ ایستگاه در سال آتی کمک کند.

امام در پایان خاطرنشان کرد: دولت نیز با مشکلات مالی مواجه است؛ به همین دلیل در سال جاری تنها ۵۵ میلیارد تومان به مترو اختصاص داد که ۳۵ میلیارد تومان از این مبلغ را به پیمانکاران پرداخت کردیم.

کد خبر 489284
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    تهران شده شنبه بازار و هر کی می تونه یه قسمت شهر را به تصرف خودش در بیاره و کاسبی و بساط راه بندازه!