رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بندرعباس به مردم اطمینان داد که ماهی‌های قرمز و زینتی عرضه‌ شده در سطح شهر، از چین وارد نشده و دست‌پرورده صنعت آبزی‌پروری ایران است.

ماهی قرمز

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، علی عامری سیاه‌رویی افزود: با نزدیک شدن به ایام نوروز مردم ایران هر ساله در تکاپوی خرید وسایل سفره هفت‌سین بخصوص ماهی‌های تزیینی (ماهی قرمز) هستند.

وی بیان کرد: امسال با توجه به این‌که ویروس کرونا از طریق کشور چین وارد کشورهای مختلفی ازجمله ایران شده است و عده بسیاری مردم در اقصی نقاط کشور درگیر این بیماری شده‌اند، شایعاتی مبنی بر بیماری‌زا بودن ماهی‌های قرمز انتشاریافته که به‌شدت رد می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: چندی پیش خبری مبنی بر این‌که خرید ماهی قرمز از دست‌فروشان به علت شیوع ویروس کرونا در فضاهای مجازی منتشر شد که رعب و وحشتی را به دل‌های شهروندان هرمزگانی برای خرید ماهی قرمز سفره هفت‌سین، راه انداخته است.

رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری بندرعباس با اشاره به این‌که مردم به‌هیچ‌ عنوان نگران نباشند و ماهی‌های قرمز شب عید را مهمان سفره‌های هفت‌سین خانه‌هایشان کنند، اظهار کرد: شهروندان تصورشان بر این است که ماهی‌های قرمز از طریق کشور چین وارد ایران شده و ماهی‌های وارداتی هم ناقل بیماری کرونا هستند.

وی عنوان کرد: این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که ماهی‌های قرمز و زینتی وارداتی نیستند بلکه این ماهی‌های مخصوص سفره هفت‌سین دست‌پرورده، صنعت آبزی‌پروری ایران است.

عامری سیاهوئی با اشاره به این‌که مردم با خیالی آسوده و بدون هیچ مشکلی می‌توانند، ماهی زینتی شب عید را خریداری کنند، بیان کرد: خبر منتشرشده در ارتباط با ممنوعیت خرید ماهی‌های قرمز در فضاهای مجازی شایعه و کذب است.

وی ادامه داد: ضرورت اطلاع‌رسانی شفاف و آگاه‌سازی به‌موقع مردم نه‌تنها زمینه مساعد فرهنگ‌سازی را در دل جامعه فراهم می‌سازد، بلکه منجر به پیشگیری و جلوگیری از خطرات احتمالی در زمینه‌های مختلف می‌شود.

رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری بندرعباس در پایان گفت: ماهی‌های تزیینی (ماهی قرمز) در سطح شهر بندرعباس با نظارت کارشناسان سازمان محیط‌زیست، شبکه بهداشت و اداره دامپزشکی عرضه می‌شود.

کد خبر 489210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هرمزگان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha