گرمخانه شهرداری قزوین با در اختیار داشتن کلیه امکانات بهداشتی در این روزها که کرونا شیوع پیدا کرده، مکانی امن برای بی‌خانمان‌هاست. این گرمخانه به صورت شبانه‌روزی دایر است و در دو طبقه مجزا به بانوان و آقایان خدمات ارائه می‌دهد.  

گرمخانه

همشهری آنلاین-معصومه حق‌جو: «مرتضی رحمانی»، مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون همه افرادی که در گرمخانه‌ مستقر بودند، برای انجام معاینه ادواری به بیمارستان بوعلی فرستاده‌ایم تا سلامت نسبی آنها کنترل شود.

رحمانی اظهار کرد: با توجه به این‌که خودمراقبتی مهم‌ترین اقدام برای مبارزه با ویروس کروناست، در این گرمخانه اسپری ضدعفونی‌کننده، دستکش و ماسک در اختیار کلیه افراد گذاشته شده‌است.  

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین ادامه داد: یک روز در میان این مکان با محلول‌های ضدعفونی‌کننده گندزدایی می‌شود تا انشاالله این دوره سخت را به سلامت پشت سر بگذاریم.

رحمانی گفت: در زمینه اقلام بهداشتی همچون ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده کمبودی نداریم. ۲۰۰ ماسک، ۲۰۰ اسپری ضدعفونی‌کننده و ۲۰۰ جفت دستکش تهیه شده است و مرکز ما از این لحاظ مشکلی ندارد.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین بیان کرد: این گرمخانه که تحت پوشش شهرداری قزوین است به کارتن‌خواب‌ها، افراد آسیب‌پذیر و بی‌خانمان خدمات ارائه می‌دهد. بانوان و آقایان هر کدام در یک طبقه مجزا مستقر هستند و همه امکانات بهداشتی برایشان مهیاست.

او ادامه داد: اتاق‌ها، ملحفه‌ها و لباس‌ها هر روز شست‌وشو داده می‌شوند. از افراد مستقر هم خواسته‌ایم تا بهداشت فردی را بیشتر رعایت کنند. دو سرپرست هم در نظر گرفته‌ شده تا بر رعایت بهداشت توسط این افراد نظارت کنند.

رحمانی گفت: خوشبختانه تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا یا فوت بر اثر این ویروس نداشته‌ایم. حتی فردی که دچار سرماخوردگی شده باشد هم در بین این افراد وجود نداشت.

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین گفت: برخی افراد حاضر در گرمخانه قبلا اعتیاد داشتند و با ارجاع به کمپ، ترک کرده‌اند. بنابراین در حال حاضر جزو افراد سالم و بهبودیافته‌اند و به عنوان مددجو می‌توانند در گرمخانه بمانند.  

رحمانی اظهار کرد: افراد مستقر در گرمخانه از نظر این‌که اعتیاد نداشته باشند، به صورت رندوم چک می‌شوند. اگر مجدد به اعتیاد برگشته باشند، در گرمخانه نگهداری نخواهند شد.  

مدیر توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین افزود: گرمخانه فقط سرپناهی برای افراد بی‌خانمان و سالمی است که گرفتار اعتیاد نباشند. بنابراین طبق وظیفه‌ای که داریم فرد مصرف‌کننده را به کمپ می‌فرستیم.  

او ادامه داد: تعداد افراد مستقر در گرمخانه در بخش مردان، ۴۰ نفر و در بخش زنان زیر ۱۰ نفر است. کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌خانمان می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به این مکان مراجعه کنند.

رحمانی اظهار کرد: با زحمات شبانه‌روزی پرسنل و رعایت همه نکات بهداشتی تاکنون توانسته‌ایم ساکنان گرمخانه را از کرونا مصون نگه داریم.  

کد خبر 489065
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha