مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان سمنان گفت: شهروندان هنگام خرید محصولات ازجمله لیموترش و سیر از فروشندگان میوه و تره‌بار فاکتور خرید دریافت کنند.

لیمو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغری سه‌شنبه ۱۳ اسفند افزود: به علت شیوع کرونا، تقاضا برای خرید سیر و لیموترش به‌شدت افزایش یافت اما اگر محصولی در بازار کمیاب شود، دلیلی برای بالا رفتن قیمت آن نیست.

اصغری اضافه کرد: قیمت سیر از کیلویی ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار ریال به ۵۰۰ هزار ریال و لیموترش از ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار ریال به ۳۳۰ هزار در بازار استان سمنان رسید.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان سمنان ادامه داد: دلیل اصلی گرانی بی‌سابقه سیر و لیموترش به بهانه کرونا، افزایش قیمت این محصولات در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران است.

وی خاطرنشان کرد: گران شدن قیمت این محصولات تنها مرتبط به خرده‌فروشان میوه و تره‌بار سمنان نیست، بلکه قیمت‌ها در میدان‌ عرضه میوه و تره‌بار در خارج استان به‌شدت افزایش‌یافته و دراین‌بین فقدان نظارت کافی سبب عدم ارائه فاکتور توسط عمده‌فروشان به خرده‌فروشان شده است.

اصغری با اشاره به پلمب برخی از سردخانه‌های سیر به ظن چینی بودن این محصول، تصریح کرد: برخی سودجویان این محصول را به‌صورت قاچاق وارد بازار کرده و به قیمتی بالاتر به فروش می‌رسانند که نیاز است نظارت‌ها بر بازار افزایش یابد.

وی گفت: مردم نیز در افزایش قیمت‌ها سیر و لیموترش بی‌تأثیر نیستند، شهروندان حاضرند به هر قیمتی این محصولات را خریداری کنند و این مسئله سبب طمع برخی از افراد می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان سمنان به‌ضرورت درخواست فاکتور از فروشندگان محصولات تأکید کرد و یادآور شد: ارائه فاکتور به خریداران میوه و تره‌بار در این استان به‌منظور جلوگیری از گران‌فروشی و نیز برخورد قاطع با متخلفان ضروری است.

۲۵ نفر تا روز دوشنبه هفته جاری در استان سمنان به کرونا مبتلا شده و سه تن از این جمع نیز فوت‌شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر براثر این بیماری جان خود را ازدست‌داده‌اند.

این بیماری، قابل‌پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

کد خبر 488978

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha