معاون آموزشی دانشگاه تهران به جزئیات آموزش مجازی و شرکت دانشجویان در این کلاس‌ها پرداخت و از مواردی همچون کندی اینترنت در شهرستان‌ها و امکان تشخیص حضور یا غیبت دانشجو از کلاس سخن گفت.

آموزش از راه دور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سعید حبیبا معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره وضعیت آموزش مجازی این دانشگاه توضیح داد: من در همین هفته کلاس کارشناسی ارشد را به صورت مجازی برگزار کردم و مشکل خاصی نداشتیم و دانشجویان از نقاط مختلف وصل شدند و کلاس به صورت مجازی برگزار شد.

وی درباره عمده مشکلات کلاس‌های مجازی گفت: قطعا مشکلاتی وجود دارد و زیرساخت‌ها نیازمند تجهیزات هستند و اکنون ستاد بحران در حال انجام این کار است. در بعضی از شهرستان‌ها کندی سرعت اینترنت وجود دارد و با ایرانسل و همراه اول صحبت‌هایی انجام شده و وزیر ارتباطات نیز قول‌هایی دادند. حسن سیستم آموزش مجازی و از راه دور این است که تمام مطالبی که درس داده می‌شود، در سامانه قرار می‌گیرد و اگر در این ارتباط سرعت اینترنت کم یا قطع شود، دانشجو می‌تواند در زمان مناسب آن را دانلود کند و گوش دهد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: در کلاس‌های مجازی امکانات متعددی وجود دارد و دانشجو می‌تواند از استاد به صورت صوتی و نوشتاری سوال بپرسد، ولی کسانی که بعدا مطالب درسی را دانلود کنند دیگر فرصتی برای سوال کردن نخواهند داشت.

حبیبا گفت: همه دانشگاه‌ها اکنون این امکانات را دارند، فقط باید تقویت شود. یعنی سرورها قدیمی‌ترند و اگر تقویت شوند بهتر است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره تعطیلی دانشگاه‌ها تا ۱۵ فرودین گفت: این تعطیلی به ستاد مبارزه ملی مقابله با کرونا بستگی دارد که چه تصمیمی بگیرد. اکنون این تصمیم‌گیری‌ها به صورت متمرکز در حال انجام است، فرمانده این کار وزارت بهداشت است و اگر بگوید کلاس‌ها مجازی برگزار شود این کار را می کنیم، اما در هر صورت سامانه ما هر روز در حال تقویت شدن است.

وی بیان کرد: ما از ۶ سال پیش تدریس مجازی داشتیم که برای دوره‌های خاصی بود و باید تمام دوره‌های کارشناسی ارشد به صورت مجازی برگزار می‌شد. اکثر دانشگاه‌های بزرگ تا حدود زیادی این زیرساخت‌ها را فراهم کردند. البته آن موقع فقط بعضی از رشته‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شد، ولی ما هر روز به طور همزمان چندین کلاس داریم که این مقداری مشکل ایجاد می‌کند وگرنه زیرساخت‌های مربوط به آموزش مجازی از سال ۱۳۹۱ به بعد در کشور به راه افتاده ولی برای همان دوره های خاص است.

حبیبا افزود: باید ببینیم وزارت بهداشت درباره تعطیلی کلاس‌ها چه تصمیمی می‌گیرد و الان نمی‌توان دقیق گفت و پیش بینی کرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره جزییات آموزش مجازی و شرکت دانشجویان در این کلاس‌ها گفت: زمانی که دانشجو وارد سامانه می‌شود نام او قابل مشاهده است، او باید اجازه بگیرد و وارد شود. در این کلاس‌ها استاد می‌تواند از دانشجو سوال بپرسد. اگر استاد از دانشجو سوال کند و دانشجو نباشد، امکان غیبت او وجود دارد. ما این امکانات را قرار می‌دهیم تا دانشجو استفاده کند. دانشجویان دوست دارند و می‌خواهند یاد بگیرند و احتمال اینکه از کلاس‌ها استفاده نکنند، خیلی کم است.

کد خبر 488804

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha