مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

در حالی که هنوز برخی از افراد بدون در نظر گرفتن خطر ویروس کرونا در حال سفر هستند، بررسی ها نشان می دهد که تعداد ترددها و سفرها در استان تهران به خوبی مدیریت شده است.

سفر

به گزارش همشهری آنلاین طبق آخرین اعلام رسمی که توسط معاون بهداشت، وزیر بهداشت انجام شد، آمار مبتلایان به کرونا تا ظهر دوشنبه ۱۲ اسفند، با ثبت ۵۲۳ مورد جدید، به ۱۵۰۱ نفر رسید و ۶۶ مورد فوتی تا روز گذشته در پی ابتلاء به این بیماری در کشور گزارش شده است.

از روز اول و اعلام اولین فوتی‌ها در قم، اقدامات پیشگیرانه در خصوص این ویروس در کشور آغاز شد و به سرعت با دستور رئیس جمهور، ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور تشکیل شد.

طبق نظر بسیاری از کارشناسان یکی از راه‌های کنترل این ویروس عدم تردد در معابر و نیز پرهیز از مسافرت و به اصطلاح «به سفر بردن ویروس» و افزایش خطر ابتلاء هم وطنان از نقاط مختلف کشور با انجام سفرها است و به دلیل اهمیت پرهیز از سفر و مدیریت سفرهای هم وطنان، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز عضو ستاد ملی مقابله با کرونا شد.

برنامه سفرم را لغو کردم

پرهیز از سفر در استان تهران با توجه به جمعیت قابل توجه این استان و نیز مثبت بودن آزمایش ابتلاء به ویروس کرونا اهمیت ویژه ای داشت، که بررسی‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد، شاهد کاهش قابل توجه سفرها در این استان بوده‌ایم و علی رغم تعطیلی مدارس و مراکز علمی و در پی همکاری مردمی و اطلاع رسانی‌ها، فرهنگ سازی و آموزش‌های مناسب، سفرها در استان تهران به خوبی مدیریت شد.

یکی از شهروندان پردیس در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ما هرسال برای سفرهای نوروزی برنامه ریزی می‌کردیم، امسال نیز قصد سفر به شمال کشور را داشتیم، اما با مشاهده خطرات موجود در پی سفر و امکان شیوع این ویروس از سفر پشیمان شدیم و برنامه را لغو کردیم.

محمد احمدآبادی افزود: اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آموزشی که در مورد رعایت بهداشت فردی و پرهیز از سفر و نیز ترددهای غیر ضروری ارائه شده است، بسیار مفید بوده است.

یکی از اهالی رباط کریم نیز با بیان اینکه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها فرصتی برای مسافرت و خروج از خانه نیست، به خبرنگار مهر گفت: اگر به سفر برویم و ویروس را با خود به مناطق دیگر ببریم و یا در مناطق دیگر به ویروس مبتلا شویم، تمامی اقدامات برای جلوگیری از شیوع کرونا بی‌اثر می‌شود.

علی اعظمی گفت: باید تراکم‌ها را به حداقل رساند و از تردد در اماکن تجمع و شلوغ پرهیز کرد.

پرهیز مردم از ترددها و سفرهای غیرضروری

استاندار تهران نیز که با خبرنگار مهر در این مورد گفتگو می‌کرد، از شهروندان این استان خواست، به سفر نروند و توصیه‌ای برای سفر دیگر مسافران به استان تهران نیز نداشته باشند و افزود: اگر مردم همکاری کنند، وضعیت بهتر خواهد بود.

انوشیروان محسنی بندپی ادامه داد: با نگاهی به وضعیت ترافیک تهران می‌توان دید، که تعداد زیادی از مردم به توصیه‌های مربوط برای پرهیز از ترددهای غیر ضروری و سفر عمل می‌کنند، که این امر باعث خرسندی است.

خودداری موزه‌ها و اماکن گردشگری از پذیرش بازدیدهای گروهی

رئیس کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، در حاشیه بررسی وضعیت مقابله با این ویروس به خبرنگار مهر گفت: دستورالعمل پیشگیری و کنترل ویروس کرونا بر اساس تجربه‌های بین المللی تهیه و به تأسیسات گردشگری و هتل‌های سراسر کشور ابلاغ شده است و همچنین دستورالعمل و بخشنامه برای ۲۲ دستگاه عضو کمیته ستاد اجرایی خدمات سفر تهیه و ابلاغ شده است.

علی اصغر مونسان اضافه کرد: اجرای راهکارهای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به همه هتل‌ها و تأسیسات گردشگری ابلاغ شده و لازم الاجرا است، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها می‌بایست، از پذیرش مهمانان مشکوک مخصوصاً افرادی که درگیر کرونا هستند، خودداری کنند.

وی گفت: کنترل پاسپورت مسافران و شناسایی افرادی که در ماه‌های اخیر به چین سفر کرده‌اند، یکی از مواردی است، که در دستورالعمل‌ها بوده و همچنین آموزش پرسنل در خصوص نحوه شناسایی و برخورد با مسافران مشکوک به بیماری و اقدامات پیشگیرانه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

علی اصغر مونسان اضافه کرد: کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مصوب شده است، که از برگزاری اردوهای دانشجویی و دانش آموزی تا عادی شدن شرایط جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: به کلیه موزه‌های کشور، مراکز تاریخی و فرهنگی و گردشگری ابلاغ شده از پذیرش بازدیدهای گروهی خودداری کنند.

متأسفانه هنوز برخی از افراد شیوع بیماری کرونا را جدی نگرفته و مشغول سفر هستند، اما دبه صورت کلی عملکرد مردم در خصوص پرهیز از سفرها و ماندن در خانه نشان می‌دهد، که توصیه‌های انجام شده در این مورد جدی گرفته شده و به خوبی مخاطرات ناشی از بی توجهی به هشدارها درک شده و امیدواری وجود دارد، با رعایت بهتر این توصیه‌ها شاهد کنترل ویروس کرونا در کشور و استان تهران باشیم.

کد خبر 488790

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha