یک مقام ارشد بهداشتی در ایتالیا پس از اعلام افزایش شمار بیماران در این کشور به ۱۱۲۸ مورد شامل ۲۹ مورد مرگ درباره اثر «سونامی» افزایش ناگهانی شمار بیماران بر نظام بیمارستانی کشور هشدار داد.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین ماسیمو گالی، استاد و رئیس بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان ساکو در شهر میلان ایتالیا روز یکشنبه ۱۱ اسفند گفت:‌«وضعیت صراحتا از دیدگاه سازماندهی نظام بهداشتی اضطراری است.»

او افزود: «این وضعیت مانند آن است که به ناگهان شمار زیادی از بیماران دچار بیماری‌های عمده همزمان در بیمارستان‌ها بستری شوند. برای مثال روز جمعه، پیش از موج جدید موارد بیماری در لومباردی (کانون شیوع ویروس کورونا در شمال ایتالیا)، ۸۵ تخت ایزوله را بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اشغال کرده بودند- این میزان درصد بالایی از تخت‌های در اختیار است.»

مقامات در منطقه لومباردی که ۵۵۲ نفر مبتلا به عفونت ویروس کورونا در آنها تشخیص داده شده است، خواستار اختصاص دادن بیمارستانی صرفا برای درمان بیماران کوروناویروس  و به کار گرفتن پزشکان و پرستاران بازنشسته برای کمک به کادر درمانی شده‌اند.

این الگوی گسترش سریع همچنین در کره جنوبی مشاهده می‌شود که روز یکشنبه ۵۸۶ مورد جدید بیماری را گزارش کرد و شمار کلی موارد بیماری به ۳۷۳۶ شامل ۱۸ مورد مرگ رسید.

شیوع کوروناویروس باعث شد کلیسای کاتولیک کره جنوبی برای نخستین بار در تاریخ ۲۳۶ ساله‌اش مراسم عشای ربانی روز یکشنبه را در بیش از ۱۷۰۰ محل در سراسر این کشور متوقف کند. معابد بودایی نیز رویدادهای مذهبی را لغو کردند و کلیساهای عمده مسیحی مراسم یکشنبه را به طور آنلاین برگزار کردند.

مقامات در کره جنوبی از رسیدن به «لحظه بحرانی» در مقابله با ویروس خبر داده اند و از مردم خواسته‌اند تا حضور در مراسم مذهبی و گردهمایی‌های سیاسی خودداری کنند و در تعطیلات آخر هفته در خانه بمانند.

فرانسه گردهمایی بیش از ۵۰۰۰ نفر در «مکان‌های دربسته» و تظاهرات در فضای آزاد را در مکان‌هایی که انتشار ویروس در آنها گزارش شده است، ممنوع کرده است. مسابقه نیم ماراتون پاریس که قرار بود یکشنبه برگزار شود، لغو شده است و به کشیشان در برخی از مناطق از جمله در پاریس دستور داده شده است که در مراسم عشای ربانی نان مقدس را به جای دهان مومنان در دست‌هایشان بگذارند.

موزه لوور در پاریس یکشنبه بعدازظهر تعطیل شد و مراجعان صف‌کشیده در زیر باران به جای ماندند تا جلسه مدیریت و کارکنان درباره کوروناویروس به پایان برسد.

در جاهای دیگر جهان،‌آمریکا، استرالیا و تایلند نخستین مرگ‌های ناشی از کوروناویروس را گزارش کردند و دو پزشک خط مقدم مبارزه با کوروناویروس درگذشتند و شمار بیشتری از کشورها گردهمایی‌های بزرگ را ممنوع و محدودیت‌های مسافرتی اعلام کردند.

وحشت از کوروناویروس در آمریکا هم دارد بالا می‌گیرد. فرماندار ایالت واشنگتن در غرب آمریکا پس اعلام نخستین مرگ ناشی از کوروناویروس در این کشور در یک مرد ۵۰ ساله، وضعیت اضطراری اعلام کرد. بیش از ۵۰ نفر در یک آسایشگاه در این ایالت بیمار هستند و از لحاظ کوروناویروس آزمایش شده‌اند.

جی اینسلی، فرماندار ایالت واشنگتن به سازمان‌های ایالتی دستور داد همه منابع‌ مورد نیاز را برای پاسخدهی به شیوع بیماری به کار ببندند. با اعلام وضعیت اضطراری، گارد ملی ایالت نیز در صورت ضرورت می‌تواند به کار گرفته شود.

کد خبر 488345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha