برای ارتقاء کیفیت زندگی زنان در خانواده و همچنین توانمندسازی آنها با رویکرد توانمندسازی اقتصادی، طرح «من؛ تکیه گاه من» برای زنان ساکن در ناحیه۲ منطقه۱۰ به همت دفتر توسعه محلی این ناحیه اجرا می شود.

طرح توانمدسازی

همشهری آنلاین- بهاره خسروی: این طرح با هدف افزایش استقلال مالی بانوان و کمک به اقتصاد خانواده در ۳بخش «مددکاری»، «آموزشی» و «حمایت گری» برای زنان ساکن در محله های هاشمی، امام خمینی(ره) و مرتضوی واقع در ناحیه۲ پازل دهم پایتخت از سوی دفتر توسعه محلی ناحیه۲ برنامه ریزی شده است.

مجری طرح «من؛ تکیه گاه من» با بیان این مطلب ادامه داد: «زنان برای داشتن زندگی پویا و ایفای نقش‌های اجتماعی، لازم است بیشتر به خود تکیه کرده و از تجربه استقلال فردی بیشتری برخوردار باشند. در واقع همراه با زنان گروه هدف این طرح خواهیم شد تا ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فردی و اجتماعی خود را بیابند و پیرو آن بر زندگی اطرافیان و از جمله خانواده خود تأثیرگذار باشند. از آنجا که خودکفایی مالی از زمینه‌های مهم در شکل‌گیری این خودباوری و خوداتکایی است و از طرف دیگر می‌تواند بسیاری از مشکلات را در خانواده کاهش دهد، در رویکرد طرح «من؛ تکیه گاه من»، توانمندسازی اقتصادی در نظر گرفته شده است. با این امید که بتواند زندگی پویاتر برای زنان و پایداری بیشتر برای خانواده به همراه داشته باشد.»
به گفته «زهرا توحیدی»، مرحله نخست این طرح، مصاحبه انفرادی و دسته بندی گروه هدف زنان ساکن در محله های ناحیه۲ است که در دستور کار قرار گرفته است.»
او در ادامه توضیح داد: «این طرح با برگزاری کارگاه های آموزش «کسب و کار» تا تابستان سال۱۳۹۹ ادامه دارد.»
تسهیلگری در تدوین مدل کسب و کار، راهبری افراد یا تیم ها برای فراهم کردن مقدمات و تأمین منابع به منظور تحقق طرح های کسب و کار، از دیگر ویژگی های اجرای طرح «من؛ تکیه گاه من» است که توحیدی به آن اشاره می کند.

کد خبر 488251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha