رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین گفت: نانوایان این استان از داشتن ابتدایی‌ترین لوازم بهداشتی مانند دستکش یک بار مصرف و وایتکس برای مقابله با ویروس‌کرونا محروم‌ هستند.

نانوایان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مصیب بهرامی گفت: متاسفانه چند روزی است که قیمت وایتکس چهار لیتری به ۵۰ هزار تومان رسیده و باید آن را از طریق مبادی غیرقانونی تهیه کرد.

وی با بیان اینکه هیچ دستکش یکبار مصرفی در واحدهای صنفی یافت نمی‌شود، اضافه کرد: نبود دستکش یکبار مصرف در بازار باعث شده تا این کالا هم اکنون به صورت آزاد توسط دستفروشان فروخته شود که از نظر بهداشتی چندان مورد تایید نیست.

بهرامی تصریح کرد: چندین مرتبه این موارد را به مسوولان استانی ستاد مقابله با ویروس کرونا اطلاع دادیم، اما فقط بین ادارات پاس کاری می‌شویم و هیچ کس قبول نمی کند که برای این مشکل چاره اندیشی کند.

این مسئول گفت: موضوع کمبود دستکش و وایتکس را به معاونت بهداشت غذا و دارو استان قزوین نیز اطلاع دادیم، در پاسخ گفتند که خود این معاونت ماسک ندارد که لازم است برای این کمبودها چاره اندیشی کرد.

رییس اتحادیه نانوایان قزوین گفت: مبادله وجه نقد بین مشتری و نانوا برای خرید نان، احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد و لازم است که برای پرداخت وجه نان فقط از دستگاه کارتخوان استفاده شود.

وی اظهار داشت: تمامی نانوایی‌های استان به دستگاه کارتخوان مجهز هستند و لازم است که مشتریان برای خرید نان، به جای پرداخت وجه نقد که عامل انتقال بیماری است، از دستگاه کارتخوان استفاده کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قزوین با بیان اینکه دستگاه کارتخوان نیز در طول روز باید چندین مرتبه گندزدایی شود، اظهار داشت: یکی از نگرانی‌های ما در این روزها ورود روزانه بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ مشتری به واحدهای نانوایی است که اگر یکی از این افراد ناقل ویروس کرونا باشد، احتمال انتشار و انتقال این بیماری را به دیگران افزایش می‌دهد.

بهرامی به عملیات گندزدایی در نانوایی‌های استان قزوین اشاره کرد و گفت: به منظور آموزش گندزدایی به واحدهای نانوایی، قرار است تیمی از اتحادیه به ۳۰ واحد نانوایی در سطح شهر مراجعه کرده و عملیات گندزدایی در این واحدها را اجرایی کنند.

این مسئول همچنین به ابلاغ دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی به نانوایی‌های استان پرداخت و گفت: از چند روز گذشته تاکنون با توزیع اطلاعیه و بروشورهای بهداشتی به نانوایی‌ها تمام نکات بهداشتی را گوشزد کرده‌ایم که بخشی از این اطلاعیه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی قزوین بود.

بهرامی تصریح کرد: در نامه ابلاغی به نانوایان تاکید شده تمامی سطوح داخل نانوایی که با تماس مشترک دست پرسنل مواجه است شامل دستگیره درب‌ها، نرده‌ها، سرویس‌های بهداشتی، سینک ظرفشویی، شیر آب، کشوها روز چندین مرتبه با محلول وایتکس و آب ضدعفونی و گندزدایی شوند.

وی همچنین اظهار داشت نانوا و کارگران مستقر در آنباید از دستکش یکبار مصرف استفاده کرده و در طول روز چندین مرتبه دستان خودشان را با آب و صابون شستشو کنند و برای داخل محیط نانوایی نیز تهویه مناسبی برقرار سازند.

رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین از مردم استان خواست تا در صورت امکان در صف‌های نانوایی با رعایت یک متر فاصله پشت سر یکدیگر قرار گیرند و در صورت هرگونه موارد مشکوک و تخلف با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

هشت نفر در استان قزوین مبتلا به کرونا هستند که یک نفر نیز در این رابطه جان خودش را از دست داد.

کد خبر 488204

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha