سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن از افزایش 64 میلیون تنی تولید سیمان تا پایان سال جاری خبرداد.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمد مسعود سمیعی نژاد در مراسم انعقاد توافقنامه 3 جانبه واگذاری ماشین آلات معدنی، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری بانک‌ها به ویژه بانک صنعت و معدن ظرفیت تولید سیمان در سال گذشته به 50 میلیون تن رسید.

وی تصریح کرد: این میزان با آغاز به کار مجتمع سیمان لار سبزوار که چند روز قبل با حضور وزیر صنایع و معادن افتتاح شد، به 51 میلیون تن رسیده است و با پیگیری‌های صورت گرفته خرداد امسال به 55 میلیون تن می‌رسد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن با بیان اینکه وزارت صنایع صنایع و معادن سال گذشته ستادی از نمایندگان وزارتخانه های امور اقتصاد و دارایی، نفت، راه و ترابری و صنایع و معادن و سازمان محیط زیست تشکیل داد، گفت: این ستاد با پیگیری طرح‌های سیمانی توانست در 6 ماهه دوم سال گذشته نخستین بار 10 میلیون تن به ظرفیت سیمان کشور اضافه کند.

سمیعی نژاد درباره چگونگی تامین سیمان مورد نیاز کشور در فصل ساخت و ساز گفت: با توجه به شتاب روند توسعه‌ای که در دولت نهم اتفاق افتاده است و به سرعت نیز ادامه دارد، با تولید 50 میلیون تنی یکی از مشکلات عرضه و تقاضا را برطرف می‌شود و اگر بتوانیم به آن تا پایان خرداد 5 میلیون تن افزایش دهیم، در تولید سیمان در داخل به حد بهینه‌ای دست می‌یابیم.

وی با یادآوری اینکه میزان تولید سیمان در سال گذشته از 40 میلیون تن گذشت، افزود: هم اکنون نیز وزارت صنایع و معادن معتقد است به لحاظ تولید سیمان مشکلی نداریم، بخشی از تولید سیمان وارد کاغذبازی و جا به جا می شود که امیدواریم با عرضه بیشتر شرایط را برای خروج این کالا از سبد حمایتی دولت فراهم کنیم.

کد خبر 48816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز