سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن از افزایش 64 میلیون تنی تولید سیمان تا پایان سال جاری خبرداد.

به گزارش واحد مرکزی خبر محمد مسعود سمیعی نژاد در مراسم انعقاد توافقنامه 3 جانبه واگذاری ماشین آلات معدنی، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری بانک‌ها به ویژه بانک صنعت و معدن ظرفیت تولید سیمان در سال گذشته به 50 میلیون تن رسید.

وی تصریح کرد: این میزان با آغاز به کار مجتمع سیمان لار سبزوار که چند روز قبل با حضور وزیر صنایع و معادن افتتاح شد، به 51 میلیون تن رسیده است و با پیگیری‌های صورت گرفته خرداد امسال به 55 میلیون تن می‌رسد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنایع و معادن با بیان اینکه وزارت صنایع صنایع و معادن سال گذشته ستادی از نمایندگان وزارتخانه های امور اقتصاد و دارایی، نفت، راه و ترابری و صنایع و معادن و سازمان محیط زیست تشکیل داد، گفت: این ستاد با پیگیری طرح‌های سیمانی توانست در 6 ماهه دوم سال گذشته نخستین بار 10 میلیون تن به ظرفیت سیمان کشور اضافه کند.

سمیعی نژاد درباره چگونگی تامین سیمان مورد نیاز کشور در فصل ساخت و ساز گفت: با توجه به شتاب روند توسعه‌ای که در دولت نهم اتفاق افتاده است و به سرعت نیز ادامه دارد، با تولید 50 میلیون تنی یکی از مشکلات عرضه و تقاضا را برطرف می‌شود و اگر بتوانیم به آن تا پایان خرداد 5 میلیون تن افزایش دهیم، در تولید سیمان در داخل به حد بهینه‌ای دست می‌یابیم.

وی با یادآوری اینکه میزان تولید سیمان در سال گذشته از 40 میلیون تن گذشت، افزود: هم اکنون نیز وزارت صنایع و معادن معتقد است به لحاظ تولید سیمان مشکلی نداریم، بخشی از تولید سیمان وارد کاغذبازی و جا به جا می شود که امیدواریم با عرضه بیشتر شرایط را برای خروج این کالا از سبد حمایتی دولت فراهم کنیم.

کد خبر 48816

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز