مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد همه آرایشگاه‌ها، گرمابه‌ها، مراکز ترمیم پوست و مو، موزه‌ها و اماکن تاریخی، مرکز تعویض پلاک و آموزشگاه‌های رانندگی پلیس راهور این استان را تا پایان هفته تعطیل اعلام کرد.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، براساس اطلاعیه شماره ۱۷ این ستاد، تمام آرایشگاه‌ها و پیرایشگاه‌های استان یزد، از امروز شنبه ۱۰ اسفند ماه به مدت یک هفته تعطیل و در صورت تمدید متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

همه گرمابه‌ها، مراکز ماساژ زنانه و مردانه، مراکز ترمیم پوست و مو و مراکز سونا و جکوزی و همچنین همه موزه‌ها و اماکن تاریخی در سطح استان نیز از امروز تا یک هفته تعطیل و در صورت تمدید متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

تعطیلی یک هفته‌ای مراکز تعویض پلاک استان و همه خدمات شماره‌گذاری در این مراکز نیز در ین اطلاعیه مشخص و مدت تعطیلی تمام کلاس‌های تئوری و امتحان نظری و آموزش‌های عملی آموزشگاه‌های رانندگی پلیس راهور استان یزد تا پایان سال جاری اعلام شده است.

در اطلاعیه دیگری از این ستاد استانی، فراهم کردن شرایط لازم برای دور کاری یا کاهش ساعات کاری کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای نیز با شرح زیر اعلام شده است؛ «این ستاد به اطلاع می‌رساند طبق مصوبه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، مقرر شد تا تمام ادارات و نهادهای استان از شنبه ۱۰ اسفند ماه به مدت یک هفته شرایط لازم برای دورکاری یا کاهش بیشتر ساعت‌های کاری کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای با خطر بالا شامل درمان با کورتن، بدخیمی‌ها، پیوند اعضا، مبتلایان به HIV، بیماری قلبی، عروقی، تنفسی، فشار خون بالا، دیابت، چاقی BMI بالای ۴۰، زنان باردار ‌و غیره را فراهم کنند. »

براساس این اطلاعیه، تسهیل امور و کاهش تردد شهروندان به ادارات و نهادهای استان، مدیران زمینه رسیدگی به امور ارباب رجوع به صورت غیر حضوری یا تلفنی بیش از پیش نیز مصوب شد.

تغییر ساعت کاری بانک‌ها تا ساعت ۱۲ از امروز به مدت یک هفته نیز طبق مصوبه دیگری از ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مصوب و مقرر شد تا ساعت کاری همه بانک‌های استان از شنبه ۱۰ اسفند ماه به مدت یک هفته به ساعت ۱۲ تغییر کند.

البته بر بانکداری غیرحضوری و استفاده از فضاهای سایبری، خدمات بانکی ۲۴ ساعته نیز تاکید و مقرر شد تا مسئولان روابط عمومی بانک‌ها در صورت بروز هر گونه مشکلی در رابطه با ارائه خدمات اینترنتی در بانک‌ها پاسخگو باشند.

اطلاعیه دیگری از ستاد استانی نیز در رابطه با گزارش بیماران مشکوک و دارای علائم مورد نظر نیز اعلام شده که براساس آن، افراد می‌توانند با تماس با سامانه ۱۱۱ ‌از آموزش و اطلاع‌رسانی در رابطه با بیماری‌های واگیردار تنفسی ازجمله کرونا بهرمند شوند که در جزئیات بیشتر این اطلاعیه، بنا به تصمیم ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا و به منظور آموزش و اطلاع‌رسانی در رابطه با بیماری‌های واگیردار تنفسی از جمله ویروس کرونا، مردم استان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ١١١ هر روز از ساعت ٨ تا  ٢٢ سوالات خود را با کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) مطرح و پاسخ‌های خود را دریافت کنند.

کد خبر 487749
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha