کمتر از سه هفته پس از بر زبان آوردن وطن‌پرستانه‌ترین سخنان در جشنواره فیلم فجر، سیدشهاب‌الدین حسینی به سفارت فرانسه در تهران رفت و در یک «شب زیبا» نشان شوالیه بر سینه‌اش نشست.

نشان شواليه بر سينه شهاب حسيني

به گزارش همشهری آنلاین، برنده جوایز بهترین بازیگر مرد از جشنواره‌های کن و برلین تازه‌ترین چهره هنری ایران است که به خاطر خلاقیت و مشارکت در پیشرفت و گسترش هنر و ادبیات در جهان از وزارت فرهنگ فرانسه نشان شوالیه می‌گیرد. حسینی شامگاه پنجشنبه در مراسمی در سفارت فرانسه در تهران این نشان را از فیلیپ تیه‌بو، سفیر دریافت کرد.

پیش‌تر چهره‌هایی چون محمدرضا شجریان، زنده‌یاد محمود حسابی، زنده‌یاد عباس کیارستمی، داریوش شایگان، لیلا حاتمی، یدالله رویایی، شهرام ناظری، محسن مخملباف، پری صابری، اصغر فرهادی، محمدعلی سپانلو و... نشان شوالیه را از فرانسوی‌ها دریافت کرده بودند و حسینی هم به جمع آنها پیوست. هر چند حسین علیزاده، نوازنده و آهنگساز برجسته موسیقی ایرانی از گرفتن این نشان سر باز زده و آن را به کمال احترام نپذیرفته بود.

حسینی پس از گرفتن نشان شوالیه خود از خدا برای این شب زیبا تشکر کرد و افزود: «نام کشور فرانسه همیشه با هنر، ادبیات و فرهنگ عجین بوده است. بسیار خوشحالم که دو خواهرزاده نیمه‌فرانسوی دارم و با مردم فرانسه خویشاوندم. دو متن از اریک امانوئل اشمیت، نویسنده بزرگ فرانسوی کار کرده‌ام و از وزارت فرهنگ فرانسه که بنده را شایسته این مدال دانستند، تشکر می‌کنم. آرزو دارم بتوانم با عشقی که در هنر نهفته است، مردم جهان را به هم نزدیک‌تر کنم و امیدوارم با عنوان شوالیه بتوانم وظایف هنری و انسانی خودم را بهتر انجام دهم.»

کد خبر 487513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha