از زمان شیوه ویروس کرونا در فضای مجازی اطلاعاتی مبنی بر اینکه کودکان زیر ۸ سال به کرونا مبتلا نمی‌شوند، دست به دست می‌شود اما پزشکان نظردیگری دارند.

کرونا و کودکان

همشهری آنلاین- سارا جعفرزاده: این جمله را این روزها زیاد می‌شنویم که کودکان زیر ۸ سال کرونا نمی‌گیرند. «غلامرضا عظیمی» پزشک عمومی و دبیر کارگروه سلامت منطقه ۱۵ در این باره  به خبرنگار همشهری محله می‌گوید: «ابتلا به کرونا محدودیت سنی ندارد و در هر سنی امکان دارد فرد مبتلا به این بیماری شود اما  آمار رسمی نشان می‌دهد مرگ و میر در میان کودکان زیر ۸ سال مبتلا به کرونا به ندرت اتفاق افتاده است. با این وجود تصور این که کودکان کرونا نمی‌گیرند کاملا غلط است. با توجه به اینکه سیستم ایمنی بدن کودکان بسیار قوی است و در مقابل باکتری و ویروس فورا واکنش نشان می‌دهد، می‌توان گفت درصد ابتلا کودکان به ویروس کرونا کمتر است و در حال حاضر والدین به دلیل شیوع کرونا مراقبت بیشتری از کودکان به عمل می آورند و همین موضوع باعث می شود کودکان کمتر به این ویروس مبتلا شوند.»
عظیمی با تاکید بر مستعد بودن برخی کودکان برای ابتلا به این ویروس می‌گوید:«در حال حاضر توصیه می‌شود والدینی که علائم سرماخوردگی دارند کمترین تماس فیزیکی را با کودک خود داشته باشند. سریعا برای درمان توسط پزشک اقدام کنند، کودک را نبوسند، دمای بدن کودک را کنترل کنند و در صورت وجود علائم غیرعادی در کودک سریعا به پزشک مراجعه کنند. در شرایط فعلی کودکانی که نقص سیستم ایمنی بدن، مشکلات ژنتیکی، بیماری‌های ریوی و تنفسی مانند آسم و آلرژی دارند بیش تر در معرض خطر هستند و والدین باید در این زمینه هوشیار باشند.»

کد خبر 487276

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha