مدارس پایتخت طبق ابلاغیه ای از سوی وزرات آموزش و پرورش، ضدعفونی و مهیای پذیرش دانش آموزان می شوند، اما والدین نگرانی هایی در این زمینه دارند

مدرسه

همشهری آنلاین- مژگان مهرابی: درست در روزهای پایانی سال، میزبان مهمان ناخوانده ای شدیم که با ورودش به کشورمان دردسرهای زیادی را برای همه درست کرده است. علائمی شبیه سرماخوردگی و آنفولانزا دارد و به رغم این که خطر مرگ و میر آن ۲ درصد است اما به دلیل گستره بالای شیوعش این روزها رعب و وحشتی در بین شهروندان ایجاد کرده است. به طوری که والدین نگرانی به خطر افتادن سلامت فرزندانشان را دارند و ترجیح می دهند در روزهای پایانی سال به مدرسه نروند.
«حمید کاردار» مدیر مدرسه عمار در شرق تهران می گوید: «هفته گذشته همزمان با تعطیلی یک هفته ای مدارس بخشنامه ای به مدارس ابلاغ شد که فضاهای آموزشی با مواد ضدعفونی کننده استریل شود.» مواد ضدعفونی کننده ای که برای مدارس در نظر گرفته شده، استفاده از ماده سفید کننده است. طبق بیانیه وزارت بهداشت، مخلوط نیم لیتر وایتکس با ۱۲ لیتر آب می تواند ماده ضدعفونی کننده تولید کند. کاردار ادامه می دهد:«مدارس خودشان موظف به خرید ماده سفید کننده و بهداشتی بودند که با توجه به بودجه ای که داشتند این کار انجام شده است.»

  • دست کوتاه مدارس و لوازم بهداشتی بر نخیل

«هما لباف» مدیر مدرسه طاهره در شرق تهران هم می گوید:« این که حالا ماده سفید کننده برای ضدعفونی در و دیوار و نیمکت ها استفاده می شود تا چه اندازه کارساز و ماندگار است را نمی دانم. دانش آموزان مرتب دست های خود را به نیمکت، لوازم التحریر و کیف خود می زنند به خصوص دانش آموزان مقاطع اول و دوم دبستان که هنوز با قوانین بهداشتی مدارس خو نگرفته اند. چطور می خواهیم آن ها هر یک ساعت یک بار دست های خود را ضدعفونی کنند. »
این درحالی است که نه وزارت آموزش و پرورش و نه وزارت بهداشت و درمان هیچ گونه لوازم ضدعفونی کننده مثل ژل و الکل، ماسک یا دستکش در اختیار مدارس نگذاشته  است.
«پری دمیرچی» مادر یکی از دانش آموزان است، می گوید: «مدرسه از ما خواسته که ژل و دستکش برای بچه ها تهیه کنیم. اولا که در داروخانه ها وسایل بهداشتی یافت نمی شود. دیگر این که آیا همه والدین استطاعت مالی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده دارند؟»

کد خبر 487253

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha