همشهری آنلاین: بیست و سومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و درک مفاهیم قرآن کریم - چهارم مهرماه- با حضور دکتر محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور، برخی مقامات و همچنین تعدادی از سفرای کشورهای اسلامی مقیم تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم افتتاحیه‌ی بیست و سومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی حفظ، قرائت و درک مفاهیم قرآن کریم با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و مراسم آوردن قرآن به صحنه توسط تعدادی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس انجام شد.

در ابتدای این مراسم حمید شاکرنژاد، نفر اول رشته‌ی قرائت بیست و دومین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی در سال گذشته، به تلاوت آیاتی از قرآن ‌پرداخت و پس از آن شرکت کنندگان در این مراسم شاهد اجرای برنامه‌ی تواشیح و همخوانی توسط گروه «فدک‌الزهرا» بودند.

به گفته‌ی مسوولان برگزاری این دوره از مسابقات قرار است که در ادامه‌ی مراسم افتتاحیه، به مناسبت پیروزی بزرگ مقاومت اسلامی در لبنان، از جنبش حزب الله لبنان تجلیل و لوح تقدیری از سوی رییس‌جمهوری ایران به نماینده‌ی دبیرکل حزب‌الله اهدا شود.

به گزارش ایسنا در این دوره از مسابقات فعالان قرآنی 41 کشور - حدود 80نفر- در رشته‌های حفظ، قرائت و درک مفاهیم قرآن کریم شرکت دارند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی مسوولان برگزار کننده‌ی مراسم قرار است در پایان این مراسم دکتر محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان سخنرانی کند.

کد خبر 4872

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز