همشهری آنلاین: مدیر عامل کارگزاری حافظ گفت: پذیرش سهام شرکت بورس در بازار سهام، امر اجتناب‌ناپذیری است.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، محمدرضا رهبر با بیان این مطلب گفت: پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران در بورس از دیدگاه این شرکت، بازار سرمایه و سهامداران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه شرکت بورس شرایط لازم را برای پذیرش (سهامی عام، دارای سهام عادی با نام در بازار، سودآوری، دارای ساختار تشکیلاتی بهینه، مدیریت و نیروی انسانی کارآمد، حساب‌های شفاف و ... ) در بازار سهام دارد.

رهبر با بیان اینکه پذیرش سهام شرکت بورس در بازار سهام اعتبار و نگاه بین‌المللی این شرکت را افزایش خواهد داد، گفت: درصورت تحقق این امر، شاهد تسهیل در امر معاملات، کشف واقعی قیمت، شفاف‌سازی فعالیت‌ها، اطلاع‌رسانی مطلوب به سهامداران و نظارت بیشتر بر فعالیت‌های شرکت بورس خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌های بورس کشورهای پیشرفته با تغییر ساختار سازمانی خود وارد بازار سهام شده‌اند، خاطر نشان کرد: به طور حتم با اجرای این طرح، ساختار سازمانی شرکت بورس از وضعیت کنونی خارج و به سمت مطلوبی هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که تعدادی از کشورها سهام شرکت بورس کشور دیگری را خریداری کرده‌اند تا سهام این شرکت‌ها "فرا ملیتی" شود.

مدیرعامل شرکت کارگزاری حافظ خواستار توجه ویژه برخی از محدویت‌ها در فرایند واگذاری سهام شرکت بورس شد و گفت: در مجموع تصمیم‌گیری اخیر مسئولان این شرکت برای پذیرش در بورس، نگاه مثبتی است که می‌تواند مورد توجه فعالان بازار قرار گیرد.

رهبر پیش‌بینی کرد که بازار سرمایه ایران در سال جاری روند رو به رشد خود را با سرعت بیشتری ادامه دهد.

این کارشناس بازار سرمایه به قانون بودجه، قانون برنامه چهارم و ابلاغیه اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال 87 تعدادی از سهام شرکت‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها و مخابرات در بورس عرضه خواهد شد که این موضوع ارزش بازار سرمایه ایران را افزایش خواهد داد.

وی با بیان اینکه هم اکنون اکثر شرکت‌ها تعدیلEPS مثبت دارند، پیش‌بینی کرد که رشد شاخص بورس در سال 87 نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت کارگزاری حافظ گفت: شرکت‌هایی که محصولات آنان وابسته به قیمت‌های جهانی است نیز هم اکنون از موقعیت خوبی برخوردارند. به طور مثال بهای مس در تالار بورس لندن (LME) بیش از دو هزار دلار افزایش داشته است.

قاعده این افزایش قیمت این است که سودآوری EPS سهام شرکت‌های مس می‌تواند 600 ریال رشد پیدا کند.

رهبر با بیان اینکه به نظر می رسد رشد قیمت مسکن و ملک همانند سال 86 افزایش نیابد، افزود: ممکن است دارایی‌های فیزیکی تا حدودی جاذبه‌های خود را در سال جاری از دست دهند.

وی اضافه کرد: انتظار این است که شاهد جذب نقدینگی بیشتر از سمت دارایی‌های فیزیکی به سوی دارایی های مالی باشیم.

مدیر عامل شرکت کارگزاری حافظ با اشاره به اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار درصدد تنوع بخشی بازار با تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک و ابزارهای نوین مالی (قراردادهای فیوچر، آپشن و ... ) است، گفت: بورس اوراق بهادار تهران  بسترهای لازم برای تحول و توسعه بازار سرمایه فراهم کرده است.

رهبر افزود: سازمان بورس و اوراق بهادار به تازگی شرایط ورود بازارگردانان را در بازار سرمایه فراهم کرده تا ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بورس کاهش یابد.

وی با بیان اینکه در سال 86 اقدامات مهمی در زمینه افزایش اطلاع‌رسانی به موقع شرکت‌ها، توسعه کارگزاری‌ها، ورود مشاوران، ضابطه‌مندترشدن عرضه‌های اولیه و کشف قیمت مناسب در عرضه‌های اولیه انجام شد، اظهار داشت: دستاوردهای این اقدامات درسال 87 با توسعه بازار نمایان خواهد شد.

رهبر با اشاره به اینکه در حال حاضر نگاه مسئولان قوای مجریه، مقننه و قضاییه به سمت بورس است، تصریح کرد : فرصت گران‌بهایی فراهم شده تا با حمایت نهادهای مالی فعال در کشور، گام‌های مهمی در جهت توسعه بازار سرمایه برداشته شود.

کد خبر 48702

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز