اداره برق افسریه، مجوز نورپردازی به بوستان های کوچک خیابان ربذه را نمی دهد و همین مسئله مشکلاتی مانند خفت گیری و کیف قاپی و حضور معتادان را برای اهالی ایجاد کرده است.

دکل برق

همشهری آنلاین- مژگان مهرابی: خیابان ربذه از ابتدا تا انتها، محل استقرار دکل های برق است که به فاصله کم از هم قرار دارند. بین هر کدام از این دکل ها محدوده وسیعی است که به گفته اهالی در تملک اداره برق است. «احسان محمدی» دبیر شورایاری محله شهدای گمنام در این باره می گوید: «کنار هر دکل برق فضایی به وسعت ۴ تا ۵ پلاک با مساحتی در حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ مترمربع وجود دارد که متعلق به اداره برق است. در واقع محدوده ای است که اداره برق برای حفظ سلامت شهروندان حریم ایجاد کرده و به شهروندان اجازه ساخت و ساز نداده است. تعداد این زمین ها که کم هم نیست، تا چندی پیش جز اراضی بی دفاع شهری بودند. اما از آن جا که این زمین ها آسیب های اجتماعی زیادی در پی داشت، شهرداری منطقه ۱۴ برای حفظ امنیت محله و آرامش شهروندان این زمین ها را تبدیل به فضای سبز کرد. البته این کار با تایید و صلاحدید اداره برق انجام شد.»

  • اداره برق، برق نمی دهد!

 به گفته محمدی، تغییر کاربری زمین های بی دفاع شهری به فضای سبز، علاوه بر زیبا شدن نمای محله، امکان تفریح را برای اهالی ایجاد کرده بود. او ادامه می دهد:«اما باید توجه داشت کاشت درختچه و چمن فقط لازمه ایجاد فضای سبز نیست. هر بوستانی نیاز به نیمکت و روشنایی کافی دارد که متاسفانه این بوستانک ها از داشتن شان بی بهره اند.»
محمدی اداره برق را مقصر اصلی این کاستی می داند و ادامه می دهد: «این بوستانک ها با توجه به این که در تملک اداره برق هستند اما از داشتن روشنایی بی بهره اند. اداره برق نه خود قدمی برای نورپردازی بوستان ها برمی دارد و نه به شهرداری اجازه این کار را می دهد. در واقع اداره برق هیچ گونه مساعدتی با شهرداری نمی کند و حاضر نیست در زمینی که در تملک خودش است کنتور برقی نصب کند. این کار را در صورتی انجام می دهد که شهرداری هزینه نصب کنتور را پرداخت کند.»

  • از خفت گیری تا جولان معتادان

نکته مهم این جاست که اداره برق به رغم موافقت شهرداری با خواسته اش، این نهاد مردمی را ملزم کرده برای هر بوستان کنتوری جداگانه نصب کند که این کار هزینه زیادی را برای شهرداری در بر دارد. محمدی می گوید: «خفت گیری، کیف قاپی و همچنین حضور پررنگ معتادان در این بوستان ها از جمله مشکلاتی است که اداره برق باید فکری به حال آن بکند، چون با تاریک شدن هوا رفت و آمد در این خیابان سخت می شود. اهالی به خصوص بانوان با هراس تردد می کنند.»

کد خبر 486924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha