مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

سرپرست معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران از کاهش یک سومی ورود مسافر به متروی تهران در پی شیوع کرونا در پایتخت خبر داد.

ایستگاه مترو کیانشهر منطقه 15

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران درباره آمار جابجایی مسافر در متروی تهران پس از شیوع کرونا ویروس گفت: در مترو به طور متوسط روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ورودی داشتیم که بر اساس آخرین آمار روز یکشنبه ورودی مسافران به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است که کاهش یک سومی مسافران را نشان می‌دهد.  

او ادامه داد: این کاهش ورودی از شنبه به بعد رخ داده است و یک کاهش محسوس در مسافران مترو را نشان می‌دهد.

حجت با تاکید بر اینکه این کاهش بار سفر در مترو اقدام درستی است، گفت: بهتر است شهروندان تا جایی که می‌توانند از حمل‌ونقل عمومی استفاده نکنند و همچنین در تلاش هستیم تغییرات کوچکی در طرح ترافیک ایجاد کنیم تا مردم بیشتر از خودروی شخصی استفاده کنند.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ضدعفونی ایستگاه‌های مترو و اتوبوس‌ها به طور پیوسته در حال انجام است، در خصوص تمهیدات بهداشتی که برای رانندگان در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران در نظر گرفته شده است، گفت: اتوبوس‌ها و محل اسکان رانندگان انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه مسافران با دستگیره‌ها و وسائل عمومی بیشتر در تماس هستند، احتمال خطر برای آنها بیشتر است.

حجت درباره پیشنهاد لغو طرح ترافیک در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهر تهران گفت: لغو طرح ترافیک و یا تغییر ساعت آن در حوزه شورای ترافیک تهران است و در جلسه فردا درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

او ادامه داد: اگر بخواهیم طرح ترافیک را لغو کنیم ممکن است شهر قفل شود و مسائل متعدد دیگری ایجاد شود، در نتیجه باید ببینیم شورای ترافیک در این باره چه تصمیمی می گیرد، اما الزاما تصمیم برای لغو طرح نیست و شاید تغییر و یا کاهش طرح ترافیک مورد بررسی قرار گیرد.

حجت تصریح کرد: پیشنهاد معاونت حمل‌ونقل و ترافیک کاهش ساعت طرح است تا  افراد با ماشین شخصی خود سر کار حاضر شوند و به منزل بازگردند تا حداقل تماس با سطوح عمومی رخ دهد.  

کد خبر 486918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha