بارندگی امروز و کاهش نسبی دما موجب افزایش شمار مبتلایان به سرماخوردگی شده و شباهت علایم اولیه این بیماری با کرونا، نگرانی شهروندان را به دنبال داشته است

بیمارستان

همشهری آنلاین- پریسا نوری: گزارش‌های میدانی خبرنگار همشهری محله حاکی از افزایش مراجعات بیماران با علایم ظاهری سرماخوردگی به بیمارستان‌ها شده است، این در حالی است به گفته کارشناس بیماری‌های مسری این مراجعات ضرورتی ندارد.
«فهیمه محمودی» کارشناس بیماری‌های مسری مرکز بهداشت شمال تهران با بیان اینکه احتمال آلودگی ویروسی در مراکز پرجمیت و تجمع‌ها بیشتر است، در این باره می‌گوید: «با ظاهر شدن علایم اولیه سرماخوردگی بهتر است بیماران با زدن ماسک و رعایت توصیه‌های بهداشتی، در خانه استراحت کنند و به بیمارستان‌ها و مراکز شلوغ مراجعه نکنند.»
محمودی با بیان اینکه بیمارستان‌ها بنا به وظایفشان همه مراجعان را ویزیت می‌کنند، تاکید کرد:«تب خفیف، عطسه، آبریزش و گرفتگی بینی از جمله علایم سرماخوردگی است و نیاز به مراجعه به مراکز درمانی ندارد، شهروندان در صورت بروز علایمی مانند تب و سرفه شدید، تنگی نفس، اختلال در هوشیاری، کبودی اندام‌ها و ...  به بیمارستان مراجعه کنند. »

به گفته کارشناس بیماری‌های مسری مرکز بهداشت شمال، ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در دنیا با امکانات ساده و درمان‌های اولیه بهبود پیدا کرده‌اند.

کد خبر 486810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha