معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه نامه نیلوفر بیانی از محکومان پرونده محیط‌زیستی‌ها را خوانده است گفت بسیار متاسف شده است.

معصومه ابتکار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتماد آنلاین، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص نامه نیلوفر بیانی از محکومان پرونده موسوم به محیط‌زیستی‌ها گفت: فردی که بازداشت می‌شود، در اختیار حاکمیت است و از همین رو سلامت و امنیت او نیز به عهده حاکمیت است.

وی افزود: از قوه قضائیه درخواست کردیم در رابطه با این موضوع شفاف‌سازی کند. در هر کدام از قسمت‌هایی که پلیس آگاهی، نیروهای انتظامی و دیگر مراجع قضایی و امنیتی با خانم‌ها مواجه است، حضور یک زن الزامی است. در نیروی انتظامی، آگاهی و سازمان زندان‌ها خانم‌ها حضور دارند، اما باید در موارد دیگر هم خانم‌ها حضور داشته باشند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید. باید حقوق زن زندانی رعایت شود.

ابتکار اظهار کرد: از سیستم نظامی، امنیتی و قضایی توقع می‌رود که نسبت به موضوعات این‌چنینی حساسیت لازم را داشته باشند. رعایت حقوق و شأن زنان از خط قرمزهایی بوده که نظام نسبت به آن بسیار حساس است.

وی ادامه داد:  وقتی صحبت از حدود الهی می‌کنیم برای زنان زندانی فرق نمی‌کند و باید این حدود رعایت شود. به هیچ عنوان نباید در شرایط امنیتی و در زمان بازجویی حقوق و حرمت زنان زیر پا گذاشته شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: من نامه نیلوفر بیانی را خواندم و بسیار متاسف شدم.

کد خبر 486609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha