اگر مدیر و تصمیم‌گیر هستید، تا حد امکان مجموعه تحت مدیریتتان را دور کار کنید تا همکارانتان بتوانند در خانه کار کنند. خانه امن‌ترین مکانی است که در زمان شیوع این بیماری می‌توان به آن پناه برد.

خانواده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصر ایران، در این مطلب به چند موضوع می‌پردازیم که کمتر بدان‌ها توجه می‌شود. 

۱. خانه امن‌ترین جاست. کسی مبتلا به کرونا می‌شود که مستقیم یا غیرمستقیم با فرد آلوده به این ویروس تماس داشته باشد. وقتی در خانه هستید، این ارتباط به حداقل ممکن می‌رسد.

توصیه جدی می‌شود تا حد امکان از خانه خارج نشوید و از این فرصت برای انجام این کارها استفاده کنید:

ـ وقت بیشتری را در خانه با همسر و فرزندان و سایر اعضای خانواده بگذرانید. 
ـ با همدیگر فیلم‌ها و سریال‌های بیشتری ببینید. 
ـ کتاب‌های مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و در این مدت از مطالعه‌شان لذت ببرید. 
ـ سایت‌های مفید را مرور کنید. 
ـ برای کاستن هر گونه ارتباط با دنیای خارج از خانه، غذای رستورانی سفارش ندهید. 
ـ با کسانی که مدت‌هاست به آن‌ها زنگ نزده‌اید تماس بگیرید و گفت‌وگو کنید. 
ـ از همین الان می‌توانید خانه‌تکانی عید را شروع کنید. 
ـ نرمش‌های خانگی کنید. تا حد امکان بدنتان را گرم نگه دارید و غذاهای مقوی، به ویژه آن‌هایی که ویتامین‌های A، C، D، سلینیوم و روی دارند بخورید تا سطح ایمنی بدنتان بالا برود. 

۲. اگر مدیر و تصمیم‌گیر هستید تا حد امکان مجموعه تحت مدیریتتان را دور کار کنید تا همکارانتان بتوانند در خانه کار کنند. اینترنت انجام بسیاری از کارها را از راه دور ممکن کرده است. عصر ایران نیز از امروز سیاست دورکاری را در بخش‌های قابل اجرا آغاز کرده است. 

۳. تعداد مبتلایان به خود ویروس کرونا بسیار اندک است، ولی شاید بتوان گفت ده‌ها میلیون نفر در ایران درگیر ویروس روانی کرونا هستند. وجود اندکی اضطراب برای مراقبت و مدیریت ضروری است، ولی استرس زیاد نه تنها کمکی به موضوع نمی‌کند بلکه با کاهش قدرت ایمنی بدن عامل ایجاد بیماری‌های روحی و روانی بعدی است؛ از این رو توصیه می‌شود:

ـ به مطالبی که منابع آن‌ها نامعلوم است بهایی ندهید. عده‌ای دنبال لایک و دنبال‌کننده و کاسبی خودشان‌اند و گروهی هم درگیر مسائل سیاسی و باندبازی. 
ـ مطالبی که مردم را می‌ترساند و ناامید می‌کند و منبع معتبری ندارند فوروارد نکنید. 
ـ به یکدیگر امید دهید و روحیه خود و دیگران را بالا نگه دارید. این امید البته واهی هم نیست چون کرونا قدرت کشندگی کمی دارد. با رسیدن فصل گرما دوره شیوع‌ این ویروس تمام می‌شود و در عین حال جلوگیری از آن بسیار ساده است (شستن منظم دست‌ها با آب و صابون کار ساده‌ای است).

۴. این روزها پزشکان، پرستاران و سایر کادرهای بیمارستانی که درگیر کرونا هستند، به مثابه سربازان وطن که در خط مقدم جنگ‌اند، برای سلامتی همه ما تلاش می‌کنند. بسیاری‌ از آنان در بیمارستان‌های محل کارشان قرنطینه‌اند و مدت‌هاست خانواده‌هایشان را ندیده‌اند. تعدادی از پزشکان نیز به دلیل تماس با بیماران مبتلا به کرونا شده‌اند. 

جا دارد به همه آن‌ها خدا قوت بگوییم و اعلام کنیم قدردان و سپاسگزارشان هستیم. 

کد خبر 486551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha