شیوع بیماری کرونا در کشور ایران و سایر نقاط جهان موجی از نگرانی را در بین مردم به وجود آورده است، در این بین شایعات فضای‌حقیقی و مجازی نیز بر این موضوع دامن می‌زند.  

لبنیات

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، طی هفته اخیر مطالبی با موضوع مصرف لبنیات بر روند درمان مبتلایان به ویروس کرونا و افراد در معرض خطر تأثیر منفی دارد در فضای حقیقی و مجازی منتشر و این مسأله موجب کاهش خرید لبنیات به خصوص شیر شد.  

ذبیح‌الله غریب، رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگاران از کاهش ۵۰ درصدی مصرف شیر در چهارمحال و بختیاری خبر داد و اظهار کرد: این مسأله به علت وجود شایعاتی مبنی بر مضر بودن مصرف لبنیات که دارای طبع سرد هستند بر انتشار ویروس کرونا به‌وجود آمد.  

وی افزود: این مسأله چالش بزرگی را برای دامداران استان به‌وجود آورده است و اگر روند کاهش خرید شیر و لبنیات ادامه‌دار باشد، قطعا دامداران با یک بحران جدی مواجه می‌شوند.  

غریب توضیح داد: در حال حاضر شیر تولیدی دامداران توسط تعاون روستایی خریداری و برای استفاده در کارخانجات شیرخشک و فرآوری محصولات لبنی به آن‌ها فروخته می‌شود.  

تینا جعفری، متخصص تغذیه نیز در خصوص مزایا و مضرات مصرف لبنیات در مواجه با بیماری کرونا، اظهار کرد: تاکنون دستورالعملی مبنی بر منع مصرف لبنیات در مبتلایان و افراد در معرض خطر کرونا ویروس به پزشکان ابلاغ نشده است.  

وی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند بدون هیچ‌گونه نگرانی و رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی مانند جوشاندن شیر و تهیه لبنیات از مراکز معتبر از این محصول استفاده کنند.  

کد خبر 486420

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha