یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
۰ نفر

بودجه شهرداری تهران برای سال ۹۹ مطابق با لایحه ارسالی ۳۰ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق رقم بودجه به ۳۱ هزار ۳۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

شوراي شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، سید حسن رسولی در دویستمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران، سازمان‌ها، و شرکت‌های تابعه (بخش‌های درآمدها، منابع و تبصره‌ها)، گفت: بودجه سال ۹۸ که نخستین سال برنامه سوم توسعه شهر تهران است، ۱۸ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان بود. بر اساس جدول منابع و مصارف مصوب برنامه سوم، مقرر شد شهرداری در برنامه پنج ساله حداقل به میزان ۱۵۰ هزار میلیارد تومان تامین منابع کند. از آنجا که تصویب برنامه به طول انجامید، شهرداری لایحه متمم سال ۹۸ را تهیه و به شورا ارسال کرد تا فاصله بودجه امسال نسبت به برنامه سوم بیشتر نشود.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: بر اساس لایحه متمم، رقم دقیق بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران به ۲۴ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

رسولی گفت: بودجه شهرداری برای سال ۹۹ مطابق با لایحه ارسالی ۳۰ هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان بود که پس از بررسی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و تلفیق، رقم بودجه به ۳۱ هزار ۳۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت و معتقدیم این عدد با اصول حاکم بر نظام بودجه‌ریزی همچون تحقق‌پذیری، واقع‌بینی، انعطاف‌پذیری و سایر بایسته‌های بودجه تطابق دارد.

او با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ سهم درآمدهای پایدار به ۳۷ درصد افزایش یافت که این پیام خوبی است، عنوان کرد: رقم بودجه سال آینده نسبت به بودجه مصوب اولیه امسال ۶۶ درصد و نسبت به متمم بودجه ۳۰ درصد افزایش یافت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۱۰۴ پروژه اولویت‌دار شهرداری در سال‌های آینده در بودجه ۹۹ لحاظ شده است، تصریح کرد: در اجرای راهبرد شورای پنجم با هدف کاهش بودجه هزینه‌ و افزایش بودجه سرمایه‌، سهم بودجه سرمایه‌ به ۴۷ درصد افزایش و سهم بودجه هزینه‌ به ۲۴ درصد کاهش یافته است.

رسولی با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان کمک به حوزه منابع انسانی در بخش هزینه‌ در سال ۹۹ در نظر گرفته شده است، اعلام کرد که سه هزار نفر از نیروهایی که تمایل به بازنشستگی پیش از موعد دارند، تعدیل خواهند شد.

بر پایه این گزارش، کلیات لایحه بودجه سال ٩٩ شهرداری تهران با ١٠ رای موافق از ١۴ عضو حاضر در صحن شورای شهر به تصویب رسید.

کد خبر 486218
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha