سخنگوی استانداری تهران در واکنش به خبر مشارکت حدودا ۲۱ درصدی در شهر تهران تأکید کرد: تاکنون هیچ مجوزی دال بر انتشار میزان مشارکت مردمی نداریم.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امین بابایی مدیر روابط عمومی استانداری تهران درباره انتشار برخی آمار غیررسمی از میزان مشارکت ۲۱ درصدی در تهران می‌گوید: اینها باید بگویند مرجعشان کجاست؟ آمار را مراجع رسمی باید اعلام کنند که به ترتیب استاندار، رئیس ستاد انتخابات استان و سخنگو که بنده‌ام هستند. هیچ یک از ما نیز مجوزی دال بر انتشار شاخص مشارکت مردمی نداریم.

وی می‌افزاید: سایتی که ما در اختیار داریم، چنین داده‌ای در اختیار ما نگذاشته است. در سال‌های گذشته معمولاً گمانه‌زنی‌هایی در این رابطه می‌شد، اما در این دوره برای رعایت فصل مشارکت و اطلاع‌رسانی به‌صورت متحدالشکل، بنا شد دستورالعمل توسط واحد اطلاع‌رسانی وزارت کشور ابلاغ شود. همان‌طور که مستحضر هستید، این کار به‌صورت منظم از حوزه صداوسیما و شبکه خبر در حال پیگیری است و اخبار منتشر می‌شود.  

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران هم در حاشیه بازدید از برخی حوزه‌های اخذ رای شهرستان شهریار در جمع خبرنگاران گفت: خبری از آخرین آمار شرکت کنندگان در استان تهران ندارم. قرار بر این است که آمار مشارکت توسط وزیر کشور اعلام شود نه منبع دیگری؛ همچنین قرار بر این شده که آمار به صورت جزئی اعلام نشود، بلکه به صورت کشوری به اطلاع مردم برسد.

طی ساعات گذشته، برخی فعالان رسانه‌ای اصولگرا در شبکه‌های مجازی مدعی شده‌اند میزان مشارکت مردمی در شهر تهران که ۳۰ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد،  ۲۱.۴۵ درصد بوده است.

شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران شمار افراد واجد شرایط حق رای را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در این استان، تعداد ۹ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۹۸۱ نفر اعلام کرده است.

طبق اطلاعات دریافتی ایرنا، شمار واجدین شرایط رای در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ۷ میلیون و ۱۷۳ هزار نفر بوده که با احتساب ۲۱.۴۵ درصد، حدود یک میلیون و ۵۳۸ هزار نفر در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر رای داده‌اند.

کد خبر 486146

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    12 1
    مطمئن هستیم اگه مشارکت در حد معمول بود فورا" اعلام میشد
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    8 1
    تهران 20% بود مشارکت انتخاباتی! واجدین شرایط حدود 10 میلیون نفر شرکت کننده یک میلیون و نهصد نفر !