رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این دانشگاه خبر داد و بر لزوم مدیریت و کنترل نگرانی‌ها درباره این بیماری تاکید کرد.  

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عزیز حبیبی،  رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در استان اردبیل یکشنبه ۴ بهمن در نشست بررسی راهکارها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهارداشت: کاهش ترس و اضطراب در شرایط فعلی بسیار مهم بوده و همگان باید در رعایت بهداشت‌فردی و عمومی و آگاهی‌بخشی در این خصوص تلاش کنند.  

وی افزود: افراد باید در صورت داشتن کوچک‌ترین علایمی از بیماری به‌ویژه تب، سرفه و تنگی‌نفس به مراکز بهداشت مراجعه کنند.  

وی همچنین گفت: مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی به صورت خلاقانه به موضوع ورود کرده و بروشورهای لازم برای  آگاهی دانشگاهیان به صورت مجازی و فیزیکی توزیع می‌کند.  

حبیبی بیان کرد: ثبت حضور و غیاب کارکنان و دانشجویان نیز بدون استفاده از اثر انگشت و با استفاده از تشخیص‌چهره و کارت دانشجویی انجام شود.  

وی به لزوم انجام معاینات مقتضی در خصوص افرادی که در یک ماه اخیر به شهرهایی که وجود ویروس کرونا در آنها تایید شده و همچنین استفاده از اسپری الکلی و ضدعفونی کننده‌های مناسب در ورودی‌های دانشگاه و محیط‌های دانشجویی تاکید کرد و گفت: معاونت دانشجویی نیز منوی غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن دانشجویان تهیه و عملیاتی خواهد کرد.  

حبیبی گفت: استفاده از مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی در ساختمان‌ها و دانشکده‌ها ضروری بوده و فضاهای عمومی دانشگاه باید هر چند ساعت یکبار ضدعفونی شوند، فوق برنامه‌ها، همایش‌ها، جلسات عمومی، اردوها و مسابقات ورزشی نیز تا اطلاع ثانوی برگزار نخواهد شد.  

کد خبر 486126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha