سازوکاری ویژه برای پایان دادن به نگرانی‌های شکل گرفته درباره کمبود ماسک و محلول‌های شوینده در کشور در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

ماسک - کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تابناک، در پی شیوع ویروس جدید کرونا در کشور و بیماری کووید-۱۹، گزارش‌های متعددی از کمبود شدید ماسک و محلول‌های ضدعفونی‌کننده منتشر می‌شود که به التهابات عمومی دامن‌ زده و نگرانی‌های جدیدی به دنبال داشته است. وضعیتی که مسئولان را وادارد به اتخاذ تدابیری ویژه کرده که از جمله آن‌ها خرید همه محصولات کارخانه‌های تولید ماسک در کشور است.

آن گونه که دکتر یوسفی، رییس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران گفته، این هیات امنا اقدام به خرید تمام تولیدات ماسک‌های شرکت‌های ایرانی می‌کند و این محصولات را برای توزیع رایگان در بین خانواده‌ها در سراسر کشور در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می‌دهد.

یوسفی می‌افزاید: با توزیع رایگان ماسک در کشور، علاوه بر ایجاد آرامش روانی در جامعه، بحث سوداگری و اختلال در نظم اجتماعی و اقتصادی کشور از بین می‌رود. با هماهنگی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، دستورالعمل ممنوعیت خرید و فروش ماسک در داروخانه‌ها به زودی ابلاغ می‌شود.

به گفته وی، قرار است ماسک‌های خریداری شده و وارداتی به همراه بسته آموزشی و محلول شوینده از طریق خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه‌های سلامت و واحدهای بهداشتی در کشور در بین مردم به صورت رایگان توزیع شود.

البته اطلاعات چندانی از جزییات این تصمیم در دست نیست، اما آن گونه که رئیس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران گفته، اولویت توزیع ماسک و بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت با استان‌هایی‌ است که در آن‌ها موارد مثبت کووید-۱۹ گزارش شده است و در کنار آن، توزیع در استان‌های دیگر هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

کد خبر 485991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م.ج IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
    0 0
    این ماسک ها کجا توزیع میشه