عضو شورای اسلامی شهر تهران و مدیران شهرداری و فرمانداری به تسریع در بازگشایی تقاطع غیرهمسطح باقرشهر تأکید کردند تا در ماه پایانی سال شاهد ترافیک روان در اطراف بهشت زهرا(س) باشیم.

بهشت زهرا

همشهری آنلاین: در این نشست که «حسن خلیل آبادی» عضو شورای اسلامی شهر تهران، «علی توکلی» شهردار منطقه۱۹، نماینده فرمانداری شهرری و نمایندگانی از معاونت های فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران حضور داشتند، روند اجرایی و اقدام های ضروری برای بازگشایی پل غیرهمسطح باقرشهر بررسی شد.
از آنجا که تسریع در بهره برداری از پل غیرهمسطح باقرشهر نیاز به احداث و اصلاح دوربرگردان در بزرگراه علامه عسگری و همچنین اصلاح هندسی دوربرگردان مقابل در باب الزهرا(س) دارد، به همین منظور مقرر شد با تأمین بودجه آن توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اجرا شود.  
همچنین در این نشست درخصوص اجرای دوربرگردان شرق به شرق بزرگراه علامه عسگری با هدف تسهیل عبور و مرور ساکنان باقرشهر و کاهش بار ترافیکی مسیر شمال به جنوب بزرگراه تهران- قم با پیگیری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران تبادل نظر شد.
گفتنی است تسریع در اتمام پروژه پل غیرهمسطح باقرشهر به درخواست شهرداری منطقه19، اهالی و زائران اهل قبور بهشت زهرا(س) در پروژه های اجرایی شهرداری قرار گرفته بود که با تملک بخش عمده ای از املاک تجاری و رفع معارض تیرهای برق و بخش هایی از فضای سبز، اجرای آن با سرعت بیشتری انجام می شود.
در این نشست همچنین مقرر شد با هدف تردد خودروها و کم شدن بار ترافیکی در ماه پایانی سال، طی 15روز آینده فاز اول پل غیرهمسطح باقرشهر بازگشایی شود و در 3ماه آینده نیز فاز دوم این پروژه به بهره برداری برسد.


ایجاد ترافیک سنگین در اطراف بزرگترین آرامستان شهر تهران یعنی بهشت زهرا(س) در روزهای پایانی سال، همواره مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می کرد. بنابراین مسئولان شهری و راهنمایی و رانندگی، هرساله در پنج شنبه آخرسال فعالیت هایی در این بخش از منطقه19 برای تردد روان خودروها انجام می دادند که اگرچه مفید بود، اما درمان موقت به شمار می رفت. بنابراین فعالیت های عمرانی در این محدوده مدنظر قرار گرفت و ساخت تقاطع غیرهمسطح باقرشهر در زمره فعالیت مسئولان شهری قرار گرفت. با اینکه این تقاطع ساخته شده و تا چندی دیگر شاهد راه اندازی آن خواهیم بود، اما فعالیت هایی همچون ایجاد دوربرگردان در بزرگراه علامه عسگری لازم به نظر رسید که در این نشست به آنها پرداخته شد.

کد خبر 485964
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha