رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: پس از شمارش آرا، نمایندگان منتخب ۶ حوزه انتخابیه اصلی این استان مشخص شدند و فقط در حوزه انتخابیه همدان و فامنین همچنان شمارش آرا ادامه دارد.

مجلس

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی آزاد بخت افزود: دوم اسفند امسال شاهد حضور پرشور مردم کشور در پای صندوق‌های رأی بودیم و در همدان نیز این رویداد به‌خوبی انجام شد و مردم از ساعت ۸ صبح پای صندوق‌های رأی حضور یافتند.

وی اضافه کرد: در استان همدان ۱۴۰ نامزد برای تکیه زدن به ۹ کرسی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند و آمار واجدان شرایط رأی دادن در این استان یک‌میلیون ۴۰۴ هزار ۷۳۰ نفر بود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: در شهرستان ملایر ۲۳ نامزد انتخاباتی برای تکیه زدن به ۲ کرسی مجلس به رقابت پرداختند که حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با ۳۶ هزار و ۴۷۸ رأی و هادی بیگی نژاد با ۲۲ هزار و ۵۳ رأی راهی بهارستان شدند.

آزاد بخت ادامه داد: در شهرستان ملایر ۲۳۱ هزار و ۹۵۷ واجد شرایط رأی دادن بودند که مجموع آرای مأخوذه ۸۵ هزار و ۴۸۱ رأی و درصد مشارکت ۳۶. ۸ بود.

وی ادامه داد: در شهرستان نهاوند ۱۴ نامزد به رقابت پرداختند که علیرضا شهبازی با ۱۸ هزار و ۵۸۸ رأی بیشترین آرا را کسب کرد همچنین میزان واجدین شرایط رأی دادن در این شهرستان ۶۹ هزار و ۱۴۳ نفر بوده که مجموع آرای مأخوذه ۷۶ هزار و ۵۳۵ رأی و درصد مشارکت ۵۳. ۳ درصد بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: ۱۰ نامزد در تویسرکان برای تکیه زدن به یک کرسی خانه ملت رقابت کردند که محمدمهدی مفتح با ۱۶ هزار و ۲۵۸ رأی مجوز ورود به مجلس شورای اسلامی را کسب کرد.

آزاد بخت بیان کرد: ۸۳ هزار و ۵۴۷ تن در تویسرکان واجد شرایط رأی دادن بودند که شمار آرای مأخوذه ۳۹ هزار و ۳۳۷ رأی و میزان مشارکت ۴۷. ۱ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ پس از رقابت ۲۲ داوطلب عیسی جعفری با کسب ۳۶ هزار و ۸۸۴ رأی راهی مجلس شد و در این حوزه انتخابیه آمار واجدان شرایط رأی دادن ۱۹۲ هزار و ۳۶۸ نفر، آرای مأخوذه ۱۰۸ هزار و ۸۸۴ نفر و میزان مشارکت ۵۶. ۶ درصد بوده است.  

رئیس ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: ۸داوطلب در اسدآباد به رقابت پرداختند که کیومرث سرمدی با ۲۶ هزار و ۱۱۱ رأی بیشترین میزان آرا را کسب کرد همچنین آمار واجدان شرایط رأی دادن این شهرستان ۷۹ هزار و ۶۹۲ نفر، آرای مأخوذه ۴۸ هزار و ۶۸۳ رأی و میزان مشارکت ۶۱. ۱ درصد است.

آزاد بخت گفت: در حوزه انتخابیه رزن و درگزین ۸ نامزد به رقابت پرداختند که حسن لطفی با ۱۹ هزار و ۸۶۵ رأی راهی مجلس شد و میزان مشارکت در این شهرستان نیز ۶۹ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه همدان و فامنین با توجه به گستردگی و ادامه رأی‌گیری تا ساعت ۲۴ دوم اسفند همچنان شمارش آرا ادامه دارد و تا ۲ ساعت آینده وضعیت این حوزه انتخابیه نیز مشخص می‌شود.

کد خبر 485887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار همدان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha