فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در نشست با معتمدان محله هرندی گفت: «با اجرای طرح پاکسازی محله «هرندی» از سال گذشته تا به امروز، موفق به رفع ۸۰ درصد از مشکلات پیش روی مردم، از جمله دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان، شده‌ایم.»

محله هرندي

همشهری آنلاین - زینب زینال زاده ، فاطمه عسگری نیا: سردار«حسین رحیمی»،  که به دعوت معتمدان محله هرندی در کلانتری ۱۱۶ هرندی حاضر شده بودند، با بیان این که آسیب های اجتماعی محله هرندی، در دهه‌های گذشته، همانند لکه ننگی بر چهره پایتخت چسبیده بود، اظهار داشت: «در طول سال‌های گذشته، عملیات های زیادی را پلیس در محله هرندی انجام داده بود، اما هر بار پس از گذشت سه ماه از انجام عملیات های ضربتی پلیس، اهالی محله شاهد برگشت خرده فروشان و معتادان به محله و سایه سنگین نا امنی در آن بودند. »
او با اشاره به عزم جدی پلیس پیرو گلایه مقام معظم رهبری از وضعیت هرندی در جمع مسئولان حوزه آسیب های اجتماعی کشور گفت:«یکی از دلایل نبود موفقیت پلیس در طرح های گذشته، عدم همکاری و مشارکت سایر دستگاه های ذیربط با موضوع آسیب‌های هرندی بود. اتفاقی که در یک سال گذشته هم تکرار شد. اما پلیس منتظر کسی نماند و با همه قوا در این مسیر گام برداشت و توانست اهداف خود را در محله هرندی دنبال کند. »
رئیس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به پاکسازی خانه به خانه محله هرندی افزود: «‌در محله هرندی، نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر شهروند با آبرو و با اصالت زندگی می‌کنند، دیوار کوچه های این محله مزین به نام شهداست و تاریخ محله حکایت از گذشت و فداکاری انسان های بزرگ این محله در سرنوشت کشور ایران دارد با توجه به همه این ویژگی ها اجازه نمی دهیم عده ای اراذل و اوباش امنیت و آسایش را از مردم ساکن در هرندی بربایند. »

  • به کمک همه اهالی نیازمندیم

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با تاکید بر ضرورت مشارکت و همراهی همه اقشار مردم در طرح پاکسازی محله هرندی اظهار داشت: «بخشی از رفع ناهنجاری‌ها و نجات محله از آسیب ها برعهده پلیس است و بخشی هم بر عهده مردم محله است و اگر پلیس مشارکت و همراهی مردم را در کنار خود نداشته باشد نمی تواند در این عرصه موفق عمل کند. »
سردار رحیمی با تقدیر از جبهه مردمی فعال در هرندی از احیای ۳۰ مسجد این محله به دست روحانیون و اعضای جبهه مردمی هرندی تقدیر کرد و گفت: «در سایه همدلی و همراهی روحانیون در جبهه مردمی هرندی ما امروز شاهد بازگشت ۳۰ فعالیت مسجد محله به فعالیت های مذهبی و آموزشی و فرهنگی هستیم. موضوعی که به مذاق اراذل و اوباش محله خوش نیامده و بارها و بارها شاهد گردن کلفتی آنها در حمله به مساجد فوق بوده‌ایم. »
او با دعوت از نیروهای بسیجی برای حضور پررنگ در محله هرندی اظهار داشت: «بسیج باید یک نگاه ویژه به محله هرندی داشته باشد و با تمرکز بر این محله و حضور در آن موجب قوت قلب اهالی شود. چرا که تجربه نشان داده هر جا که ما به بسیج اتکا کرده‌ایم، توانسته‌ایم بر پدیده های اجتماعی فائق آییم. »
فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: «محله هرندی سال های سال، خواستگاه هزاران نفر از خرده فروشان بوده و طرح این مسئله نباید به کسی بر بخورد. مصداق سخن ما هم حضور معتادان بهبود یافته پس از رهایی از کمپ های ترک اعتیاد به این محله و از سرگیری مصرف مجدد مواد مخدر است. با توجه به این شرایط، امروز نیازمند تقویت گشت های «رضوییون» در محله ایم تا با کوچک ترین ناهنجاری ها برخورد شود. »

سردار حسین رحیمی
  • مراکز DIC و MMT در محله هرندی تعطیل شود

سردار رحیمی، در بخش دیگر از سخنان خود از بهزیستی خواست با تعطیلی مراکز DIC و MMT در محله هرندی از حضور معتادان متجاهر در محله جلوگیری کند. او افزود: «درخواست پلیس برای تعطیلی این مراکز حکایت از نفی فعالیت های این مراکز نیست، بلکه ما باور داریم وقتی قرار است پس از گذشت سال ها  یک محله را از لوث اعتیاد پاک کنیم، باید همه فعالیت ها و امور مربوط به این بخش در محله تعطیل شود، فعالیت مراکز DIC و MMT در محله سبب می شود تا این افراد معتاد برای گرفتن خدمات راهی کوچه پسکوچه های محله شوند. این موضوع موجب حضور مجدد معتادان در محله و زشت شدن چهره محله می شود. بنابراین اگر بهزیستی نسبت به انتقال این ۱۲ مرکز به خارج از محله اقدام کند، ما شاهد اتفاق های خوبی در محله هرندی خواهیم بود. »

  • ۴۰خانه پلاک قرمز فک پلمپ شد

او در  ادامه از نبود همکاری برخی دستگاه های اجرایی در طرح پاکسازی محله هرندی اظهار تاسف کرد و گفت: «در طول یک سال گذشته، بیش از ۹۰ خانه فرسوده که هر کدام در دل خود ۷-۸ اتاق را داشتند و به معدن خرید و فروش مواد مخدر، مرکز فساد و ... تبدیل شده بودند از سوی پلیس پلمپ شد. اما متاسفانه امروز نزدیک به ۴۰ مورد از این خانه ها فک پلمپ شدند و ما شاهد بازگشت دوباره آنها به چرخه فساد هستیم. »
رئیس پلیس تهران بزرگ با اظهار گلایه مندی از بلاتکلیفی خانه های پلاک قرمز رها شده در هرندی اظهار داشت: «پلاک قرمزهایی که فک پلمپ شده اند، بی صاحب است و باید دستگاه های مسئول هر چه سریع تر تکلیف این خانه ها را معلوم کنند. »
سردار رحیمی تاکید کرد: «شهرداری منطقه باید در کنار پلیس باشد و با بهسازی فضای شهری در هرندی ردپای به جا مانده از بیغوله های معتادان را در محله پاک کند. »

  • پلیس کوتاه نمی آید

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه با بیان این که محله هرندی با وجود آسیب های اجتماعی که در آن لانه کرده، در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، اظهار داشت: «همه باید برای اهالی این محله دلسوزی کنند و به جای سخنرانی های پوچ و تو خالی درباره این محله به جد وارد عمل شوند. همان گونه که پلیس در طول یک سال اخیر یک تنه ایستاد و اجازه نداد هیچ منفی انگاری او را از مواضع خود در هرندی عقب براند. »
سردار رحیمی خطاب به خرده فروشان و اراذل و اوباش حاضر در هرندی هم گفت: «پلیس نه تنها یک قدم عقب نمی نشیند، بلکه در سال جدید جدی تر، با امید تر و با انگیزه تر از پیش در هرندی حضور خواهد داشت و سایه اراذل را از این محله کم خواهد کرد. در این راستا علاوه بر تیم ضربتی مستقر در محله، ۲۵ تیم عملیاتی هم به یگان مبارزه با مواد مخدر محله تزریق کرده ایم. چرا که بر این باوریم مواد مخدر همانند گندابی همه محیط اطراف خود را می گنداند. »

  • راهور خرده فروشان و معتادان را دستگیر می کند

رئیس پلیس تهران بزرگ در ادامه از ماموریت جدید به «راهور» تهران خبر داد و گفت: «در راستای مبارزه با مواد مخدر در تهران، پلیس راهور موظف است همه راننده های خرده فروش و معتاد را پس از دستگیری تحویل پلیس مبارزه با مواد مخدر دهد. »
سردار رحیمی در پایان یادآور شد: «همه کلانتری های شهر تهران هم موظفند نسبت به دستگیری خرده فروشان و معتادان اقدام کنند تا تهران دیگر محل امنی برای معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر نباشد. »
 

کد خبر 485795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha