همشهری آنلاین: محفل معنوی ضیافت نور و انس با قرآن با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و قاریان ممتاز، حافظان قرآن و گروههای جمع خوانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری  در این دیدار که عصر امروز 4 مهرماه در حسینیه امام خمینی برگزارشد قاریان بیش از چهل کشورِ شرکت کننده در بیست و سومین مسابقات بین المللی قرآن نیز حضور داشتند حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی لازمه جامعه اسلامی و رسیدن به آرمانهای والای چنین جامعه ای را انس با قرآن در سطوح مختلف جامعه و باور وعده های قرآنی دانستند و تأکید کردند: هر اندازه که انس با قرآن و تدبر در آن گسترش یابد برکات و دستاوردهای جامعه اسلامی نیز روزافزون خواهد شد.

ایشان با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی در طول سالهای گذشته به ویژه ایستادگی ملت ایران در مقابل زورگویان افزودند: همه این دستاوردهای ارزشمند از جمله پیشرفت شگفت ا نگیز جوانان در عرصه های مختلف علمی و همچنین بروز نشانه هایی از اجرای عدالت در کشور، به برکت معرفت قرآنی آحاد مردم و مسئولان است.

رهبر انقلاب اسلامی معرفت قرآنی کنونی در جامعه را نقطه آغازین یک جامعه اسلامی برشمردند و خاطرنشان کردند: معرفت قرآنی در جامعه، نظام اسلامی را به یک الگو تبدیل کرده و موجب بیداری ملتهای مسلمان شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به احساس عزت و افتخار مسلمانان در جهان و ناکامی ها و رسوایی های پی در پی مدعیان حقوق بشر و دموکراسی تأکید کردند: این احساس عزت و باور وعده های قرآنی بود که حزب الله لبنان را در مقابل یک ارتش مجهز و مورد حمایت همه جانبه قدرتهای بین المللی پیروز کرد.

ایشان همچنین با تأکید بر لزوم ادامه حرکت قرآنی در کشور و تلاش برای بهتر شدن این حرکت مبارک خاطرنشان کردند: در این حرکت قرآنی حتماً باید حفظ، فهم معانی و تلاوت قرآن مورد اهتمام قرار گیرند و مسئولان ذیربط نیز تمهیدات آن را فراهم نمایند.

در پایان این محفل نورانی قرآنی، نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و حاضران روزه خود را در حضور رهبر انقلاب اسلامی افطار کردند.

کد خبر 4856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز