همشهری آنلاین: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز تجلیل از شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس به شرح زیر توسط ایسنا مخابره شد

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در روزی از هفته‌ی دفاع مقدس که به نام شهیدان مزین است، بیش از هر چیز باید به حق بزرگ این رادمردان بر کشور و ملت و تاریخ ایران اندیشید. فداکاری آنان در عرصه‌ی انقلاب و دفاع نظامی بود که استقلال ملی و حریم مرزهای جغرافیایی را صیانت کرد و امنیت را به کشور ارزانی داشت. دشمنان اسلام برای این که پرچم برافراشته‌ی حکومت اسلامی را در هم بپیچند و این نشانه‌ی امیدآفرین را از برابر چشم ملت‌های مسلمان دور کنند، به تهاجم نظامی متوسل شدند و رژیم بعثی فاسد و گمراه را با تجهیزی همه‌جانبه به جنگ ملت مومن و شجاع ایران فرستادند. مجاهدت این ملت بزرگ که دفاعی غیورانه از اسلام و جمهوری اسلامی بود و اسلام و امت اسلام را سرافراز کرد، از ایمان به ارزش شهادت و منزلت شهید مایه گرفت و شوق فداکاری با این معرفت روشن، در دل‌های رزمندگان و خانواده‌هاشان، پدید آمد. برخی به این مقام والا رسیدند و برخی در انتظار آنان، جسم و جان خود را به میدان آورند، « فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر ...» و چنین شد که مجاهدت بی‌نظیر ملت ایران الگویی شد برای همه‌ی امت اسلام که رمز عزت و استقلال و سعادت را که همان جهاد فداکارنه است، در عمل به همه نشان داد.

شهیدان نقاط مشعشع در این صفحه‌ی درخشانند که مانند ستاره‌ی راهنما، راه را به همه نشان می‌دهند. رحمت‌ و صلوات خدا بر آنان باد.

سیدعلی خامنه‌ای
6 مهرماه 1385

کد خبر 4955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز