کره جنوبی و ویتنام پس از گزارش موارد بیشتر مرگ ناشی از ویروس کورونا در خارج از چین، شروع به محدود کردن گسترده رفت‌وآمد عمومی برای جلوگیری از انتشار بیماری کرده‌اند.

coronvirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این تصمیمات پس از آن اعلام می‌شود، مرگ‌های بیشتری ناشی از ویروس جدید کورونا در خارج از چین گزارش  می‌شود.

کره جنوبی نخستین مرگ ناشی از ویروس کورونا را اعلام کرد و شمار رسمی بیماران نیز در این کشور در یک روز دو برابر شد. دولت کره جنوبی از ساکنان شهر ۲.۵ میلیونی دیگو در این کشور خواسته‌اند در خانه بمانند.

در ویتنام نیز پس از آنکه ۱۱ مورد از ۱۶ مورد بیماری با ویروس کورونا در این کشور به یک شهرک ۱۰۰۰۰ نفری در این کشور ارتباط یافت، همه ساکنان آن را زیر قرنطینه رسمی قرار دادند.

کارکنان بهداشتی خیابانی را در جلوی کلیسایی که منشا شیوع ویروس کورونا بوده است، در شهر دیگو در کره جنوبی ضد عفونی می‌کنند

موارد جدید مرگ در کره جنوبی و ژاپن

کره جنوبی روز پنجشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفند) نخستین مرگ ناشی از  بیماری ویروس جدید کورونا را در این کشور را اعلام کرد. همچنین با اعلام ۵۳ مورد جدید بیماری در روز پنجشنبه- شمار کل موارد بیماری تقریبا دو برابر شد و به ۱۰۴ مورد رسید.

ژاپن نیز روز پنجشنبه دو مورد جدید مرگ ناشی از ویروس کورونا در دو نفر شهروندان سالمندش که سوار بر کشتی گردشی قرنطینه‌شده دایاموند پرینسس در بندر یوکوهامای این کشور بودند، گزارش کرد.

۳۳ مورد از موارد عفونت ویروس کورونا در شهر دیگو، چهارمین شهر بزرگ کره جنوبی به تجمعات در یک کلیسای واحد در این شهر ارتباط داده شده است و اکنون دولت محلی از همه ۲.۵ میلیون ساکنان این شهر خواسته است تا هر زمانی که ممکن است در خانه بمانند.

یکی از کارکنان بهداشتی در جاده‌ای در ایالت وینه فوک در کنار یک تابلو در یک ایست بازرسی برای عفونت تنفسی ویروس کورونا

  • قرنطینه اجباری شهرکی در نزدیکی هانوی

ویتنام نیز ۱۰۰۰۰ نفر ساکنان شهرک سان لوئی در ۴۴ کیلومتری شهر هانوی،  پایتخت کشور از ۱۴ فوریه زیر یک قرنطینه اجباری ۲۰ روزه قرار داده است.

۱۱ مورد از ۱۶ مورد عفونت با ویروس کورونا در ویتنام از جمله یک پسر سه‌ماهه به این شهرک مربوط شده‌اند.

پلیس در بیرون شهرک راه‌بند ایجاد کرده است و کارکنان بهداشتی با لباس‌های محافظ در حال پاشیدن مواد ضد عفونی روی ماشین‌ها هستند.

ویتنام پروازها به سوی چین و از چین را از اول فوریه لغو کرده است. مدارس و دانشگاه‌ها در اغلب استان‌های خارج از هانوی تا ۲۹ فوریه تعطیل شده‌اند

  • روند کاهشی عفونت‌ها در چین؟

بر خلاف افزایش موارد بیماری در این دو کشور، گزارش‌ها در چین در روزهای اخیر بیانگر کند شدن سرعت انتشار ویروس است.

رسانه‌های دولتی در چین گزارش کردند در سه روز گذشته شمار موارد بهبود یافته از عفونت ویروس کورونا از شمار عفونت‌های جدید بیشتر شده است.

اما کند شدن روند شیوع در چین ممکن است مربوط به تغییر دوباره معیارهای تشخیصی ابتلا به ویروس کورونا باشد و نه کاهش واقعی در انتشار بیماری.

دولت چین در ۱۳ فوریه علاوه بر افراد دارای آزمایش مثبت ویروس کورونا، افرادی را که رادیوگرافی‌ قفسه‌ سینه نشاندهنده عفونت داشتند، هم در فهرست بیماران قرار داد و در نتیجه شمار بیماران اوج گرفت. اما از روز پنجشنبه افرادی که هنوز نتیجه آزمایش‌هایشان مشخص نشده بود، از فهرست بیماران خارج و در رده «موارد مشکوک» قرار داده شدند.

شمار موارد عفونت در چین اکنون به حدود ۷۵۰۰۰ مورد رسیده و شمار تلفات از مرز ۲۱۰۰ نفر گذشته است. شمار موارد بهبود یافته بیش از ۱۶۳۰۰ نفر است. استان هوبی در مرکز چین همچنان بیشترین موارد عفونت و مرگ را گزارش کرده است.

کد خبر 485548

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha