مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: با نفوذ سامانه بارشی برف، اختلال تردد در محورهای کوهستانی، وقوع کولاک و احتمال وقوع بهمن در مسیرهای تهم- چورزق، دندی- تخت سلیمان و گردنه خانچای در شهرستان طارم، پیش‌بینی می‌شود.

آب و هوا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رسول همتی، مدیرکل هواشناسی استان زنجان افزود: این سامانه بارشی از اواخر وقت امروز چهارشنبه ۳۰ بهمن تا عصر فردا یکم اسفند در استان فعال خواهد شد و شاهد ریزش برف و باران و وقوع کولاک در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و برف‌گیر خواهیم بود.  

وی گفت: انتظار می‌رود با تقویت سامانه بارشی، عمده بارندگی‌ها در این استان، روز پنجشنبه اتفاق بیفتد و دمای هوا نیز امروز افزایش یابد و به همین علت بارش‌های موج دوم در برخی مناطق به صورت باران خواهد بود.  

همتی بیان کرد: این سامانه بارشی، اغلب مناطق به ویژه نیمه‌شرقی استان زنجان را تحت تاثیر قرار خواهد داد و توصیه می‌شود هموطنان از سفرهای غیرضروری برون شهری به ویژه مناطق کوهستانی و برف‌گیر، خودداری کنند.  

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: سامانه بارشی نفوذ کرده به این استان، روز جمعه از استان خارج خواهد شد اما در این روز وزش باد را شاهد خواهیم بود.  

حسین سلطانی به میزان دمای مراکز شهری این استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت میزان دما در ابهر ۸-، زنجان ۷-، خدابنده ۶-، خرمدره ۲- ماهنشان ۱- و آببر مرکز شهرستان طارم نیز ۲+ درجه سانتیگراد گزارش شد.  

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۳- درجه سانتیگراد زیر صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییر محسوسی نداشته است.  

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در ۴ باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و ۴ ایستگاه دیگر نیز به‌طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در بقیه ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.  

کد خبر 485203

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha