3 سال از آغاز ساخت سوله مدیریت بحران محله اراج می‌گذرد. اما هنوز این سوله تکمیل و بهره برداری نشده است. این محله به دلیل قرار داشتن در محدوده کوهپایه‌ای شمیران و قرار داشتن در محدوده‌ای شهرک نشین نیاز به توسعه سرانه‌های ایمنی و مدیریت بحران دارد.

سوله بحران اراج

همشهری آنلاین- مرضیه موسوی: محله اراج با شهرک‌های متعددش شناخته شده است و جغرافیای کوهپایه‌ای که دارد نیاز به آمادگی برای بحران را در این منطقه ضروری‌تر می‌کند. با این حال تنها سوله مدیریت بحران این محله با گذشت 3 سال از ساخت، هنوز تجهیز نشده است. «هادی کاشانی» دبیر شورایاری محله اراج می‌گوید :«محله اراج به دلیل شهرکی بودن با مشکلات متعددی در تأمین سرانه‌های مختلف روبه روست؛ از جمله سرانه‌های ورزشی و فرهنگی و... . در این محله هیچ مکان ورزشی عمومی وجود ندارد. طی سال‌های گذشته زمینی در منطقه وجود داشت که ما پیشنهاد ایجاد مکان ورزشی در این زمین را به شهرداری دادیم. اما با توجه به اولویت در تأمین ایمنی محله، شهرداری این زمین را به سوله مدیریت بحران تبدیل کرد. 3 سال از ساخت این سوله می‌گذرد اما همچنان سوله مدیریت بحران محله اراج تجهیز نیست و بیشتر از هر چیزی به ساختمانی نیمه کاره و متروکه شباهت دارد. پیشنهاد ما این بود که تا زمانی که این سوله تجهیز و تکمیل شود آن را به عنوان سالن چندمنظوره در اختیار محله قرار دهند اما به بهانه غیراصولی بودن این کار هیچ استفاده‌ای از سوله نشده است؛ نه اهالی محله از این سوله استفاده می‌کنند و نه تجهیز می‌شود تا در صورت بروز حوادث از آن استفاده شود.»

کاربری‌های ممنوعه

چند سالی است که استفاده ثانویه از سوله‌های مدیریت بحران در محله های مختلف خبرساز شده؛ از ضبط برنامه‌های تلویزیونی تا استفاده از سوله‌های اسکان اضطراری به عنوان سالن‌های چندمنظوره. کاربری‌هایی که سوله‌های مدیریت بحران را برای مدت مشخص به بهره‌برداران واگذار می‌کند و عملاَ استفاده از آن‌ها در شرایط اضطراری و حوادث غیرمترقبه را دشوار می‌کند. «کیوان فاتحی منش»  دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه یک می‌گوید :«ابلاغیه شورای اسلامی شهر تهران و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تأکید بر ممنوعیت واگذاری و تغییر کاربری سوله‌های بحران دارد وامکان تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران وجود ندارد. سوله مدیریت بحران اراج به عنوان سوله پشتیبانی عملیات مدیریت بحران در شرایط اضطراری پیش بینی شده و در حال ساخت است و سال  آینده بعد از تکمیل، تجهیز خواهد شد.»

اکنون 5 سوله در منطقه وجود دارد که 3 سوله ازگل، محلاتی و گلابدره تکمیل و تجهیز شده و 2سوله اراج و یاران در حال ساخت و تکمیل هستند. سوله ازگل یکی از سوله‌های مدیریت بحران در منطقه یک است که در حال حاضر به عنوان سالن چندمنظوره به بهره برداری رسیده است. فاتحی منش می‌گوید :«2سوله اراج و یاران سال 1399 بعد از تکمیل، تجهیز می‌شوند.»

کد خبر 485136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha