مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

بخشدار قلعه‌نو از توابع شهرستان ری گفت: ۳۳ کوره زغال‌گیری غیرمجاز (تولید زغال) با دستور مقام قضایی در روستای عشق‌آباد و کلاغیه این بخش تخریب شد.

کوره زغال گیری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا صادقی اظهار کرد: این تخریب‌ها در ادامه تخریب ۳ سری کوره زغال‌گیری غیرمجاز هفته‌های گذشته در بخش قلعه‌نو شهرستان ری استان تهران بود که به‌تازگی توسط بازرسان این اداره کشف و به دستور مقام قضایی تخریب شد.

وی افزود: کوره‌های زغال سوزی توسط اتباع بیگانه و به‌ صورت غیرمجاز و آلاینده در این منطقه شکل‌ گرفته و فعال هستند، این کوره‌ها با انتشار مستقیم دود و گازهای سمی در روستاها و مناطق مسکونی جنوب پایتخت موجب آلودگی هوا در سطح این منطقه شده است.

صادقی بیان کرد: حفر کوره‌ها در اراضی ملی و کشاورزی علاوه بر تصرف و تغییر کاربری موجب تخریب شدید محیط‌زیست می‌شود، مقابله با کوره‌های زغال سوزی نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها ازجمله اداره جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و بخشداری‌ها و دهیاری‌ها است.

این مسئول اضافه کرد: بازرسان اداره محیط‌زیست و بخشداری قلعه‌نو به‌ویژه در فصل سرما کار گشت، پایش و شناسایی کانون‌های آلاینده جنوب استان تهران به‌ویژه کوره‌های زغال گیری را در دستور کار خوددارند، تخریب کوره‌ها با دستور مستقیم مراجع قضایی و همکاری فرمانداری شهرستان ری انجام‌گرفته است.

صادقی اظهار کرد: عملیات پاک‌سازی و تخریب کوره‌های زغال سازی که به لحاظ ایجاد آلودگی شدید هوا و منابع آب‌وخاک موجب آلودگی محیط‌زیست و تهدید سلامتی ساکنان هم‌جوار را فراهم می‌آورد با اقتدار انجام شد.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک‌میلیون نفر در جنوب استان تهران قرارگرفته است.

کد خبر 485025

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha