دوره ۱۴ روزه قرنطینه ۵۷ دانشجوی دانشجوی ایرانی ِبازگشته از شهر ووهان چین به پایان رسید و آنها امروز سه‌شنبه ۲۹ بهمن در سلامت کامل و بدون هیچ‌گونه نشانه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا به آغوش خانواده‌های خود برمی‌گردند.

دانشجویان

به گزارش همشهری آنلاین، سعید نمکی، وزیر بهداشت که دیروز در روز چهاردهم قرنطینه، دیداری با این دانشجویان داشت، از پایان دوره قرنطینه و بازگشت آنها به خانه‌های خود خبر داد. نمکی دیشب در صفحه توییتر خود نوشت: «امروز به دیدار عزیزانمان که از ووهان چین برگشته بودند، رفتم. خوشبختانه دوره چهارده‌روزه قرنطینه به پایان رسیده و همانطور که قول داده بودم، همگی سرحال و سلامت به آغوش خانواده‌هایشان بازمی‌گردند.»

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این رابطه به ایرنا گفت: در طول این دوره ۱۴ روزه، همه دانشجویان (۵۷ نفر)  روزی دو بار معاینه و تب‌سنجی شدند و هیچ گونه علائمی از ویروس جدید کرونا نداشتند. آزمایش ویروس کرونا هم از این افراد گرفته شد که آزمایش همه منفی بود.

علیرضا رئیسی اظهار کرد: در طول دوره قرنطینه، برای این دانشجویان جلسه‌های سلامت روان هم برگزار شد. به هر حال چون این دانشجویان قبل از انتقال به ایران هم در شرایط قرنطینه بودند، ترس از بیماری و اضطراب و دوری از خانواده داشتند و به همین دلیل جلسه‌های سلامت روان برای آنها برگزار کردیم.

به گفته رئیسی، برای همه این دانشجویان که از ۱۵ بهمن تاکنون در قرنطینه بودند، گواهی سلامت و ترخیص از قرنطینه ازسوی وزارت بهداشت صادر شده است. علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت نیز که در این دوره ۱۴ روزه در قرنطینه دانجویان حضور داشت، گفت: برای همه دانشجویان حاضر در قرنطینه، گواهی سلامت و ترخیص صادر شده و همه آنها صبح سه‌شنبه (امروز) به شهرهای خود برمی‌گردند.

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت هم با اشاره به این که دانشجویان محصل در ووهان که (روز ۱۵ بهمن) طی پروازی اختصاصی به کشور بازگشته بودند، به مدت ۱۴ روز در هتلی واقع در اطراف تهران در قرنطینه بودند، گفت: در تمام روزهای قرنطینه تمام این ۵۷ دانشجو روزانه ۲ مرتبه توسط تیم پزشکی مورد معاینه قرار می‌گرفتند و آزمایش PCR هم از آنها انجام شد.

جهانپور گفت: با توجه به نرمال بودن جواب آزمایش‌های کرونا و همچنین علائم عمومی مطلوب و حال عمومی مناسب این افراد، گواهی سلامت همه آنها صادر و تحویل آنها شد.

کد خبر 485000

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha