شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخست وزیر اسپانیا کابینه جدید این کشور را با اکثریت وزرای زن معرفی کرد.

به نوشته ال موندو، از هفده سمت وزارتی کابینه جدید دولت اسپانیا نه سمت آن به زنان اختصاص یافته است. این اولین دولت در تاریخ  اسپانیا است که در آن تعداد وزرای زن بیش از تعداد وزرای مرد است.

کریستینا گارمندیا، وزیر نوگرایی، میگل سباستیان  وزیر صنعت، سلستینو کورباچو وزیر کار، بیبیانا ایدو وزیر مساوات و بئاتریس کوردور وزیر مسکن وزرای جدیدی هستند که در دور دوم نخست وزیری خوسه لوییس ساپاترو به کابینه وی راه یافته‌اند.

از دیگر تغییرات عمده در کابینه اسپانیا انتخاب کارمه کاچون به عنوان وزیر دفاع اسپانیا است. این اولین باری است که یک زن در اسپانیا سمت وزارت دفاع را عهده دار می‌شود.

النا اسپینوسا وزیر محیط زیست، الفردو پرس روبالکابا، وزیر کشور، میگل انخل موراتینوس وزیر امور خارجه و همکاری، برنات سوریا وزیر بهداشت، سسار انتونیو مولینا وزیر فرهنگ، النا سالگادو وزیر مدیریت اجتماعی، ماریانو فرناندس برمخو وزیر دادگستری و مرسدس کابررا وزیر آموزش از جمله وزرایی هستند که در سمت‌های خود ابقا شده‌اند.

همانگونه که پیشتر خوسه لوییس ساپاترو اعلام کرده بود: ماریا ترسا فرناندس دلا وگا معاون اول نخست وزیر و پدرو سولبس همزمان معاون دوم نخست وزیر و وزیر اقتصاد خواهند بود.

علاوه بر تغییرات در کابینه اسپانیا، خوسه لوییس ساپاترو همچنین اعلام کرده است که قصد بازسازی ساختار وزارتخانه‌ها در سه محور اصلی را دارد: رشد اقتصادی با نوگرایی تکنولوژیک و دستیابی به اهدافی که در زمینه تغییرات آب و هوا ترسیم شده‌اند.

کد خبر 48482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز