رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران گفت: بر اساس ماده ۷۲ برنامه توسعه سوم شهرداری تهران، سازمانی با عنوان سازمان گردشگری با هدف ساماندهی مجموعه‌های گردشگری پایتخت مانند عباس‌آباد، برج میلاد، برج آزادی و ... ایجاد می‌شود.

حسن خليل‌آبادي

به گزارش همشهری آنلاین، حسن خلیل‌آبادی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران در سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی تهران با بیان اینکه منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد می‌تواند برندینگ گردشگری تهران باشد، گفت: اراضی عباس‌آباد دارای استاندارهای مناسب برای فضای گردشگری است چون این منطقه برای تمامی اقشار، سنین و سلیقه‌ها دارای امکانات و خدمات مناسب است و مجموعه نیازهای گردشگری داخلی و خارجی را در یک مجموعه برآورده کرده است.

عضو شورای شهر تهران افزود: با فاصله گرفتن این مجموعه از رویکردهای عمرانی و ساختمانی به سمت رویکردهای اجتماعی، فرهنگی و گردشگری می‌توان امیدوار شد تهران به سمت شهری برای پذیرش گردشگر و مقصد گردشگری شدن در حرکت باشد. چنین مزیتی موجب می‌شود تا دیگر شاهد آن باشیم که تهران از معبر به مقصد گردشگری بدل شود.

وی با اشاره به اینکه تپه‌های عباس‌آباد از گذشته تا امروز برای هدف جذب گردشگر طراحی شده بوده است، اظهار کرد: پس از انقلاب، ساخت‌وسازهایی در این منطقه صورت گرفت که با دستور مقام معظم رهبری چنین ساخت‌وسازهایی متوقف شد. مجموعه عباس‌آباد از منظر طبیعی آمادگی لازم برای تبدیل شدن به یک قطب گردشگری دارد.

خلیل‌آبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مناطق گردشگرپذیر تهران مانند برج میلاد و برج آزادی، سازه هستند؛ اما عباس‌آباد منطقه‌ای است که یک بسته کامل گردشگری را در خود جای داده و باید از این ویژگی نهایت بهره‌برداری صورت گیرد. شورای شهر نیز به همین دلیل در تلاش است تا سیاست‌گذاری لازم صورت گیرد. اگر تمام نیروها و انرژی شهرداری تهران به این سمت برود و به این نتیجه برسند که گردشگری تنها راه نجات تهران از آلودگی‌های صوتی، هوا و... خواهد بود هم مردم آرامش پیدا کرده و هم شهر چهره انسانی پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در صورت سیاست‌گذاری گردشگری تهران در یک مرکز واحد می‌توان به هدف نهایی نیز دست یافت، گفت: در گام نخست، ایجاد سازمان گردشگری در شهرداری باید در قالب یک مدیریت واحد شکل گیرد. با مدیریت واحد می‌توان امیدوار بود که به گردشگرپذیری برسیم.

رئیس کمیته میراث‌فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری تهران امروز در راستای ایجاد درآمدهای پایدار و ارتقای اقتصاد شهری از رویکرد فروش شهر و تراکم‌فروشی و اتومبیل‌محوری به سمت انسان‌محوری گرایش پیدا کرده است. در این شرایط است که شهر روح عاطفی پیدا خواهد کرد و تهران می‌شود شهری که مردمی با روحیه مناسب دارد.

کد خبر 484740
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha