دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

شهرداری تهران مکلف است نسبت به ایجاد پیاده‌راه هوایی موسوم به مسیر طبیعت از اراضی عباس‌آباد تا رسالت و امتداد آن تا برج میلاد و بوستان پردیسان با اتکا به منابع بخش خصوصی اقدام کند.

مجموعه گردشگري عباس آباد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، علی اعطا رییس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه جلسه گذشته شورای شهر تهران مبنی بر ایجاد یک مسیر طبیعت در تهران، گفت: در بخش تبصره‌های بودجه سال آینده شهرداری تهران، برای مطالعات و طراحی این طرح توسط شرکت اراضی عباس‌آباد ۴٩٠ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

او افزود: محور طبیعت می‌تواند با در برگرفتن مجموعه متنوعی از امکانات فراغتی، گردشگری و در پیوند با عناصر طبیعی به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری منطقه ۶ نقش ویژه‌ای در جذب شهروندان و گردشگران ایفا کند.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه این محدوده در تعامل با کانون مهم فرهنگی تفریحی عباس‌آباد می‌تواند نقش مکمل داشته باشد، عنوان کرد: تعامل اجتماعی در کنار پویایی اقتصادی و اجتماعی از جمله ویژگی‌های مهم این بخش از شهر محسوب می‌شود، با وجود نقش فرامنطقه‌ای که برای این محور در نظر گرفته شده ساختار محلات متصل نقش محله‌ای ‌خود را از دست داده‌اند و ایجاد این مسیر می‌تواند با پیش‌بینی مراکز محلات و ارتباط دوسویه آنها با این محور، ساختار محلی را تقویت کند.

به گفته اعطا، محور طبیعت می‌تواند با در برگرفتن مجموعه متنوعی از امکانات فراغتی، گردشگری و  در پیوند با عناصر طبیعی به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری منطقه ۶ نقش ویژه‌ای در جذب شهروندان و گردشگران ایفا کند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تاکید کرد: تنوع عملکردها و جاذبه‌های گردشگری و ترکیب امکانات تفریحی ورزشی و فرهنگی طرح نهایی در قالب بخش‌های متنوع فعالیتی (باغ راه‌ها) از یک طرف منجر به حضور پررنگ اقشار و گروه‌های سنی، اجتماعی و حتی جذب و استقبال گردشگران می‌شود و از طرف دیگر پیوند طبیعت با زندگی شهری تفریح، تفرج و پویایی این بخش را تشدید می‌کند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تاکید کرد: پیش‌بینی ما این است که طراحی این طرح از ابتدای سال آینده در دستور کار قرار گیرد، البته مطالبه شورای شهر از شهرداری تهران این است که کار اجرای این طرح بلافاصله پس از تصویب طرح نهایی آغاز شود.

در جلسه گذشته شورای شهر تهران ١۵٠٠ میلیارد ریال از منابع حاصل از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به منظور اجرای طرح‌های پل طبیعت و نیلوفری در بودجه سال ٩٩ شهرداری تهران در نظر گرفته شد.

کد خبر 490843
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha