مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه روزانه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به دلیل فرسودگی در سطح شهر تهران متوقف می‌شود، گفت: استفاده از اتوبوس‌های ساخت داخل در ناوگان اتوبوسرانی تهران در اولویت قرار دارد اما اتوبوس آماده تحویل به سختی پیدا می‌شود.

اتوبوس فرسوده

به گزارش همشهری آنلاین، محمود ترفع با اعلام اینکه به خودروسازان داخلی فراخوان داده‌ایم تا نسبت به تامین اتوبوس‌های مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی تهران از طریق آنها اقدام کنیم، افزود: عموماً اتوبوس آماده در کارخانجات سازنده وجود ندارد و بر اساس سفارش مشتری نسبت به تولید اتوبوس اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تصریح کرد: البته یکی از کارخانجات سازنده، ۱۳ اتوبوس آماده تحویل داشت که تا چند روز دیگر وارد خطوط اتوبوسرانی تهران می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده هستند و روز به روز بر این میزان افزوده می‌شود، اظهار کرد: به همین دلیل در حال حاضر روزانه ۳۰۰ دستگاه اتوبوس از حدود ۶ هزار اتوبوس تهران به دلیل فرسودگی در سطح شهر متوقف می‌شوند و به عبارتی هر روز ۵ درصد ناوگان به دلیل فرسودگی، در تعمیرگاه متوقف می‌شوند.

ترفع با بیان اینکه بودجه توسعه اتوبوسرانی تهران از محل منابع نقد و غیرنقد برای سال آینده ۱۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: با احتساب قیمت هر دستگاه اتوبوس تک کابین به مبلغ یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان، اگر کل بودجه در نظر گرفته شده را نیز به خرید اتوبوس جدید اختصاص دهیم، تنها قادر به نوسازی ۷۴۷ دستگاه اتوبوس خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با تأکید بر تدبیر شهردار تهران مبنی بر ارتقا و توسعه کیفی و کمی ناوگان اتوبوسرانی تهران و حمایت اعضای شورای شهر از این موضوع، خاطرنشان کرد: خدمتگزاران شرکت واحد اتوبوسرانی تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا با وجود همه محدودیت‌های موجود، بهترین و بیشترین خدمات را به شهروندانی که اتوبوس را برای رفت و آمدها روزانه خود انتخاب کرده‌اند، ارائه دهد.

کد خبر 484641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار