معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: ۱۶ هزار دستگاه اتوبوس درون شهری در کشور تا پایان سال جاری از عمر مفید خود گذر کرده و فرسوده تلقی می‌شوند که باید برای جایگزینی آنها اقدام کرد.

اتوبوس فرسوده

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین رجب صلاحی در دیدار با هدایت الله جمالی‌پور استاندار قزوین، افزود: هم اکنون ۲۰ هزار دستگاه درون شهری اتوبوس در کشور وجود دارد که تا پایان سال، عمر ۱۶ هزار دستگاه از ۱۰ سال گذر کرده و فرسوده می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای جایگزینی این تعداد اتوبوس و رفع نیازهای موجود در این بخش،  به خرید اتوبوس‌های بیشتری نیاز است، گفت: استفاده از حمل و نقل‌های نوین مانند تراموا که صرفه اقتصادی دارند باید در دستور کار مسئولان کشور قرار گیرد.

رجب صلاحی در ادامه به وضعیت حمل و نقل مسافر در قزوین اشاره کرد و گفت: طبق قانون، شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت، میتوانند از تراموا استفاده کنند که این ویژگی در شهر قزوین و شهرستان‌های اطراف آن وجود ندارد.

این مسئول، میزان تردد و حمل و نقل مسافر را معیار دیگری برای استفاده از تراموا عنوان کرد و افزود: بر اساس قانون اگر میزان ترددهای مسافران در یک مسیر شهری بیش از ۶ هزار نفر باشد امکان استفاده از تراموا وجود دارد که در این مورد قزوین واجد شرایط است.

کد خبر 479877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha