پرواز چهار ساعت و ۵۶ دقیقه‌ای بویینگ خطوط هوایی بریتیش ایرویز از نیویورک تا لندن هم نتوانست رکورد ۲۴ سال پیش هواپیمای کنکورد را در همین مسیر بشکند.

هواپيماي مافوق صوت كنكورد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فوربس، هواپیمای مافوق صوت کنکورد سال ۱۹۹۶ در فقط دو ساعت و ۵۲ دقیقه فاصله میان نیویورک تا لندن را پرواز و یک رکورد ماندگار خلق کرد؛ زمانی که سریع‌ترین هواپیماها و پروازهای امروزی هم برای رسیدن به آن چیزی بیش از ۱۲۰ دقیقه کم می‌آورند. کنکورد که برای بریتیش ایرویز و ایرفرانس کار می‌کرد، سرانجام در ۲۴ اکتبر ۲۰۰۳ بازنشسته شد و برای همیشه با آسمان خداحافظی کرد.

سریع‌ترین پرواز میان دو شهر بزرگ آمریکا و انگلیس بر فراز اقیانوس اطلس در هزاره سوم هفته پیش رقم خورد؛ جایی که بویینگ جامبو جت ۷۴۷ با شماره BA۱۱۲ در چهار ساعت و ۵۶ دقیقه از نیویورک به لندن رسید. این تازه‌ترین پرواز زیر پنج ساعت بین آمریکای شمالی و اروپا در عصر پساکنکورد بود که البته بخشی از آن به لطف وزیدن باد به سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت رقم خورد. بیشینه سرعت خود هواپیما هم در این مسیر به ۱۳۲۷ کیلومتر بر ساعت رسید.

پرواز شماره BA۱۱۲ با بویینگ موسوم به ملکه آسمان‌ها بین فرودگاه جی‌اف‌کی نیویورک و فرودگاه هیترو لندن حدود یک دقیقه رکورد پیشین سریع‌ترین پرواز بر فراز آتلانتیک را شکست. پرواز ویرجین آتلانتیک با ایرباس A۳۵۰ بین این دو فرودگاه رکورد چهار ساعت و ۵۷ دقیقه را ثبت کرده بود؛ مسیری که میانگین زمان آن بیش از شش ساعت است. پیش‌تر در ۲۰۱۸ یک فروند بویینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر نروژی نیویورک تا لندن را در پنج ساعت و ۱۳ دقیقه رفته بود.

کد خبر 484605

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha