رقابت بین استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های مختلف هواپیماسازی برای ساخت یک مافوق صوت کم‌صدا و کارآمد همچنان ادامه دارد و در این زمینه طرح‌های مختلفی نیز ارائه شده است.

اگزو

چندی پیش خبری منتشر شده بود که از برنامه‌های استارت‌آپ کالیفرنیایی اگزوسونیک درخصوص همکاری با نیروی هوایی ایالات متحده در زمینه تولید یک هواپیمای مافوق صوت که می‌تواند به‌عنوان هواپیمای ریاست جمهوری (Air Force One) مورد استفاده قرار گیرد، حکایت داشت.

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت شبکه خبری سی‌ان‌ان، این هواپیما مدل ۳۱ مسافری از هواپیمای تجاری ۷۰ مسافری اگزوسونیک است که در آن از لوازم چرمی لوکس، چوب بلوط و سنگ کوارتز استفاده شده و دارای سوئیت‌های خصوصی برای کار و استراحت است. نکته مهم اینجاست که این هواپیما می‌تواند با دو برابر سرعت هواپیماهای موجود، مسافرانش را به مقصد برساند. البته گفته شده که بنا به نیاز متفاوت است، هواپیما ممکن است در درجه اول به‌عنوان هماپیمای  معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده (Air Force Two) مورد استفاده قرار بگیرد.

یک استارت‌آپ هواپیمای ریاست‌جمهوری آمریکا را می‌سازد

«نوریس تای» مدیرعامل استارت‌آپ هوایی اگزوسونیک در این خصوص می‌گوید: «آینده سفرهای سریع جهانی، پرواز مافوق صوت‎هایی با صدای کم است. کم‌صداها به مسافران اجازه می‌دهد تا با سرعت مافوق صوت پرواز کنند، بدون اینکه باعث ایجاد مزاحمت برای افراد روی زمین شوند.»

یک استارت‌آپ هواپیمای ریاست‌جمهوری آمریکا را می‌سازد

سرعت این پرنده ۱.۸ ماخ معادل ۲۲۲۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود که بدین ترتیب می‌تواند دو برابر سریع‌تر مسافران را جابجا کند.

بیشتر بخوانید:

این استارت‌آپ گزارش داده است که به احتمال بسیار زیاد، این هواپیمای مافوق صوت در اوایل دهه ۲۰۳۰ آماده پرواز خواهد بود.

کد خبر 593039

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha