احتمالا همه ما در زندگی سعی می‌کنیم لوازممان را در جاهای کوچک و جمع‌وجوری که داریم جا بدهیم. در اینترنت جست‌وجو می‌کنیم و همه وسایلمان را بالا و پایین می‌کنیم. اگر کمی در اینترنت گشته باشیم، روش کن ماری را خواهیم دید. این روش توسط خانم ماری کوندو ابداع شده است و برای آرامش ذهن ما بسیار موثر است. 

لباس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، همه ما به دنبال این هستیم که کشوهای خلوت‌تری داشته باشیم و لوازممان را در یک کمد و کشو جا بدهیم. تا کردن لباس به سبک کن ماری یکی از این کارهاست.

اولین کار: دور انداختن

اول لباس‌هایتان را سره و ناسره کنید. لباس‌هایی را که سایزتان نیست، دوستشان ندارید و مدت‌هاست نمی‌پوشید هدیه بدهید یا به خیریه‌ها ببخشید. سپس سراغ کتاب‌ها، مقالات، نوشته‌ها و چیزهای متفرقه بروید.

دومین کار: سازماندهی وسایل

برای مثال تمام لباس‌های خود را نظم دهید. لباس‌های مربوط به بالاتنه مانند پیراهن‌ها و ژاکت‌هایتان را جدا کنید. همچنین لباس‌های مربوط به پایین‌تنه مانند شلوار و دامن را جدا کنید و کنار هم بگذارید. کاپشن‌ها، کت‌ها و برخی لباس‌ها را آویزان کنید. لباس خانه، لوازم جانبی مانند روسری، کمربند، کلاه و غیره را جا بدهید. کیف‌ها را در جای دیگری بگذارید. لباس‌ شنا را در جای دیگری بگذارید. همین موارد به شما کمک می‌کند نظم جدی در لوازم خود داشته باشید.

سومین کار: فقط مواردی را که باعث شادی شما می‌شوند نگاه دارید.

ماری کوندو برای توصیف آنچه باید نگاه دارید می‌گوید: «الهام‌بخش شادی»، «لذت هیجان»، «عشق»، «شما را حرکت می‌دهد» و... . اگر چیزی در شما حس مثبتی ایجاد نمی‌کند، آن را نگاه ندارید.

چهارمین کار: پس از پایان دور ریختن، فضای خودتان را سازماندهی کنید.

در این مرحله شما باید تمام چیزهایی را که از یک جنس هستند کنار یکدیگر بگذارید و از پراکنده‌سازی جلوگیری کنید.

پنجمین کار: ایده‌ گرفتن از کارهای موجود

عکس‌های زیر این ایده را به ما می‌دهند که چه کارهای ساده‌ای می‌توانند باعث شوند که با اشغال کردن کمترین فضا، کمدی مرتب و کاربردی داشته باشیم. لباس‌هایتان را لوله کنید و به طور منظم در جعبه‌هایی نگهداری کنید.

کد خبر 484590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الناز IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    5 0
    خوب اینقد لباس نخرید که تو کمد به زور جاش کنید